Abstract | U današnjem modernom društvu, mediji su neophodni za život. Nude mnoštvo
informativnih, odgojnih i zabavnih sadržaja. Da bismo živjeli, radili, školovali se,
nužno je biti medijski pismen. Medijska nam pismenost ne nudi samo digitalne
kompetencije. Ona ima i odgojnu ulogu, a to je primjerice stvaranje kritičkog
razmišljanja. Iako kao gledateljstvo vjerujemo medijima, oni mogu nama i
manipulirati. Predškolska dob djeteta ključna je u govorno-jezičnom razvoju. Zbog
nedostatka vremena radi poslovnih i drugih obveza, roditelji sve manje vremena
provode s djecom. Djeca su izložena medijima kako bi učila i zabavljala se.
Televizija, računalo i video igre djeci su postale poput dadilja. Iako nude
edukativne sadržaje, postoje i nekvalitetni sadržaji koji na djecu mogu imati loš
utjecaj. Do takvih utjecaja dolazi ako djeca previše vremena provode uz navedene
medije. Jedan od najčešćih problema je prikazano nasilje na televiziji i nasilne
video igre. Komunikacija nije samo verbalno izražavanje, ona podrazumijeva i
govor tijela te razumijevanje sugovornika. Djeca postaju izolirana u društvu te
komunikacijski slabe provode li više vremena gledajući televiziju i igrajući
videoigre. Računalo i spomenuti mediji mogu biti korisni ako se pravilno i
umjereno koriste. Prekomjerno igranje videoigri ili gledanje televizije, djeci
odvlači pažnju od školskih i drugih obaveza. U ovom teorijskom radu prikazuje se
važnost medijske pismenosti, navode primjeri medijskoga manipuliranja te utjecaji
medija. Televizija, računalo i video igre imaju utjecaj na svakog korisnika. Ključna
je činjenica koliko se često koristimo tim medijima. Jesu li oni samo nadopuna u
našim životima ili većinu vremena provodimo koristeći se njima. Obzirom da djeca
odrastaju u doba moderne tehnologije i masovnih medija, od ranog su djetinjstva
u prilici koristiti se njima. Unatoč tome što roditelji odgajaju djecu, oni imaju i
ulogu kontrolirati i intervenirati primijete li neke probleme. Stoga oni odlučuju
koliko će mediji doprijeti do njihove djece. Hoće li zamjenjivati aktivnosti iz
svakodnevnog života ili biti dopuna kod učenja i zabavljanja. U radu se tumače
pozitivne i negativne utjecaje televizije, računala i video igri na djecu s naglaskom
na govorno-jezični razvoj. Naposljetku, veoma je bitna uloga roditelja koja je
obrazložena u zadnjem poglavlju ovoga rada. |
Abstract (english) | At today's modern society, all kind of media are necessary. They offer a lot of
informative, educational and fun facilities. Media literacy is necessary for life,
work and education. They provide digital competention and educational roles. For
example developing critical thinking. We believe in everything we hear and saw
in media, but they can manipulate. Preschool age is important for speech-linguistic
development. Parents don't have enough time to spend with children. They are too
busy at job. Children are exposed to media for fun and education. Children spend
a lot of time in front of the TV, computer and video games. For them it is like a
new nanny. Although they offer educational content, there are also poor quality
content. That kind of content can be bad for children. If children spend a lot of free
time playing games and watching TV, they could have some bad influences. One
of a bad influences is violence that is shown on TV and in video games.
Comunication is not just spoking, it is also a body language and understanding.
Kids can be isolated from society and their communication skills can be weak.
Computers and other media can be very helpful for children if use is properly. Too
much playing videogames and watching TV is dangerous, beacuse kids don't care
about school obligations. In this theoretical work is shown how media literacy is
important. It is also listed some examples of media manipulation and media
influences. Television, computer and video games have affect for every user.
Important fact is how much time we are spending on that kind of media. Are they
in our life just like supplement or it is a kind of a lifestyle. Considering how kids
are growing up with modern technology and mass media, they have opportunity to
use them. Parents are raising their children, so they must control and intervene if
they saw some problem. They decide how much media have affect to their life.
Will it replace real life activities or just be for fun and for learning assistance. In
this work positive and negative affecting of television, computer and video games
are explained. The most important of all influences is how media affect to
children's speech-linguistic development. At the end, parental role is important and
that is explained in last chapter of this work. |