Title Zagonetke i brojalice kao jezične aktivnosti u dječjem vrtiću
Title (english) Riddles And Rhymes As Language Activities In Kindergarten
Author Danijela Kefelja
Mentor Tamara Turza-Bogdan (mentor)
Committee member Tamara Turza-Bogdan (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ljubomir Levačić (član povjerenstva)
Committee member Andrijana Kos-Lajtman (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education (Chair of Croatian Language and Literature, Drama and Media Education) Zagreb
Defense date and country 2020-09-25, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Interdisciplinary Humanistic Studies Teaching Methods in the Humanistic Sciences
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Dijete da bi se razvilo u socijalno kompetentnu osobu, treba poticati i usmjeravati od
najranije dobi. Veliku ulogu u tome imaju odgojitelji i odgojiteljice u dječjim vrtićima. Dijete od
malena razvija svoj govor, a zbog složenosti dječjeg govora kao procesa koji se odvija pod
utjecajem brojnih čimbenika, razvoj govora moguć je isključivo u ljudskom okruženju. Govor
ima vrlo važnu ulogu u životu djece jer bez njega ne bi bilo moguće igrati razne jezične igre,
pričati priče, brojalice, zagonetke i sve što je zapravo vezano uz govor.
U svom radu prikazujem važnost govora kod djece s pripadajućim razvojnim fazama.
Također, navodim važnost i primjere igara za razvoj fine motorike, a posebnu pažnju
posvećujem brojalicama i zagonetkama. Brojalicama koje se smatraju jednim od najboljih i
najvažnijih sredstava za poticanje govora kod djece koje pomažu kod razvoja njihovih emocija i
govornog izražavanja. Također, zbog toga što se koriste kao uvod u neku igru koja je popraćena
ugodnom atmosferom jer je poznato da je igra najvažnija djetetova aktivnost. Uz brojalice, u
radu s djecom, koriste se razne zagonetke koje omogućuju djeci da nauče nešto novo i da
spoznaju svijet mašte odnosno svijet oko sebe. Zbog toga, u ovom radu navedeni su brojni
zanimljivi primjeri u kojima se dijete na šaljiv način upoznaje s osobinama životinja i stvari.
Prikazano je i na koji način utječu brojalice i zagonetke na djetetovo razvijanje i upotpunjavanje
samoga sebe.
Na samom kraju kroz praktični dio, navedeni su primjeri meni osobno zanimljivih
zagonetki i brojalica koje sam provela u aktivnosti s djecom. Vidljive su ideje koje su djeca
navela nakon same aktivnosti, jer cilj provođenja brojalica i zagonetka u svrhu ovog rada, bio je
najviše kako bi se vidjelo koriste li djeca u današnje vrijeme brojalice i zagonetke i u kojoj mjeri.
Iz njihovih primjera i reakcija na aktivnost, vidljivo je kako su djeca zainteresirana za isto jer i
sama predlažu nove ideje. Zbog toga, provođenjem zagonetki i brojalica došlo je do zaključka da
su djeci zagonetke i brojalice zanimljive te da ih koriste u svakodnevnom životu.
Abstract (english) Children should be encouraged and guided from an early age so that they would develop
into a socially competent person. Teachers and educators in kindergartens take a leading role in
this. A child develops his speech from an early age. Because of its complexity (a process that
takes place under the influence of many factors), speech development is possible only in the
human environment. Speech has a very important role in the lives of children –it would not be
possible to play different language games, tell stories, nursery rhymes and riddles without it.
In this paper, I initially point out the importance of speech in children. Examples of
games that develop fine motor skills are then mentioned, with special attention given to nursery
rhymes and riddles. Nursery rhymes are considered one of the best and the most important means
of stimulating speech in children. They help develop their emotions and speech expression. They
are also used as an introduction to games, usually accompanied by a pleasant atmosphere.
Riddles are also used when working with children. They allow children to learn something new
and give them the possibility to talk about the world of imagination or the world around them.
Therefore, this paper presents a number of interesting examples in which a child is introduced to
the characteristics of animals and things in a humorous way. It is also shown how nursery
rhymes and riddles affect a child’s development and self-fulfillment.
Finally, in the practical part of this paper, I mention riddles and nursery rhymes that I
find interesting and that were used in activities with children. The aim of this paper is to see if
children use nursery rhymes and riddles and to what extent. Based on children's reactions and
ideas they have afterwards, it is evident that they are greatly interested. Therefore, it is proven
that children find riddles and nursery rhymes interesting and use them in everyday life.
Keywords
razvoj govora
jezične igre
brojalice
zagonetke
Keywords (english)
speech development
language games
nursery rhymes
riddles
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:491534
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-01-15 07:20:48