Abstract | Glazba je od početka svijeta sastavni dio čovjekova života. Ona djeluje smirujuće opuštajući mišiće i smanjujući stres, bol i anksioznost te slušanjem ili bavljenje glazbom ujedno djeluje na kardiovaskularni sustav pri čemu smanjuje otkucaje srca. Glazba ima pozitivan učinak na razvoj djeteta djelujući na kognitivni, socialno-emocijalni te psihomotorni razvoj. Izloženost glazbi djeluje na dijete u poticaju razvoja govora, vokabulara, osnaživanju socijalnih i emocionalnih vještina, a bavljenje glazbom pozitivno utječe na razvoj fine motorike, koordinacije, jezičnih vještina, snaži samopouzdanje te poštovanje prema glazbi i drugima. Glazba i glazbene aktivnosti pozitivno utječu i na neglazbena područja: poboljšanju verbalnih, spacijalnih, matematičkih sposobnosti i IQ kod osoba (Nikolić, 2018) te razvoju čitalačkih vještina. Glazba ima i veliku ulogu u obrazovanju. Korištenjem glazbenih aktivnosti stvara se novi pristup u motivaciji učenika i utječe se na djetetov razvoj u poboljšanju školskog uspjeha, ponašanja, aktivnosti učenika u nastavni proces i poticaju učenika na govorenje. Učenici su pasivni slušači u nastavnim satima, a posebno na satima Engleskog jezika, što djeluje na smanjenje govornih kompetencija, stvaranju anksioznosti, smanjivanju samopouzdanja i zatvaranja u sebe. Primjenom glazbenih aktivnosti u nastavnom procesu motivira se i ohrabruje učenike na govorenje, omogućuje uključenost u nastavni proces, potiče pamćenje, povezuje učenike kroz aktivnosti pjevanja, plesanja i govora te stvaranja harmonije u razredu, potiče razvoj grube (npr. trčanje) i fine motorike (npr. pucketanje prstima) i stječu se nova znanja o drugim kulturama te poštovanje prema tim kulturama. Primjeri nastavnih sati iz Engleskoga jezika pokazuju korištenje glazbenih aktivnosti preko kojih učenici aktivno pridonose nastavnom procesu te pozitivan utjecaj na govorenje engleskog jezika. |
Abstract (english) | Music has been integral part of human life since the beginning of the world. It has a calming and relaxing effect on muscles, reduces stress, pain and anxiety, and listening or engaging in music also has an effect on the cardiovascular system in the manner of reducing heartbeat. Music has positive effect on child development affecting cognitive, socio-emotional, and psychomotor development. Exposure to music reacts on child stimulated development of speech, vocabulary, strengthening social and emotional skills, and engaging in music positively affects development of fine motor skills, coordination, language skills, strengthens self-esteem, and respect towards music and others. Music and musical activities positively affect non-musical areas: the improvement of spacial, verbal, mathematical skills, IQ (Nikolić, 2018), and reading skills. Music has a great impact on education. Using musical activities creates a new approach in student motivation and influences child development in improving school achievement, behavior, student's activity in the teaching process, and encourages students to speak. The students are passive listeners in class, especially in English classes, which reduces their speech competences, creates anxiety, lowers self-esteem, and so students isolate themselves. By applying musical activities in the teaching process students are motivated and encouraged to speak, involved in the teaching process, it stimulates memory, connects students with activities such as singing, dancing, and speaking, creates harmony in class, stimulates the development of gross motor skills (e.g. running), and fine motor skills (e.g. cracking fingers) and new knowledge about other cultures is acquired and respect towards these cultures. Examples of English classes shows the usage of musical activities through which students actively contribute to the teaching process and positive influence on speaking English. |