Abstract | U posljednjih godinu dana, zbog trenutne pandemije, svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa našli su se pred novim načinima poučavanja za koje su bili manje ili više spremni. Prelazak na online nastavu postao je novi način poučavanja učenika, čime je njihov dom postao nova učionica. Učitelji su se morali na različite načine snalaziti u načinima poučavanja učenika, a učenici su se zajedno s učiteljima i roditeljima morali tome prilagoditi. Nisu svi bili zadovoljni razvojem situacije, zbog čega su i roditelji i učitelji, neki u većoj, a neki u manjoj mjeri izražavali nezadovoljstvo. Budući da živimo u suvremenom dobu, kada smo svi međusobno povezani na društvenim mrežama nezadovoljstva su se iskazivala putem društvenih mreža. Čitajući i slušajući komentare o učiteljima dovodi se u pitanje stanje učiteljske profesije u društvu.
U teoretskom dijelu rada govori se o statusu učitelja u društvu, zadovoljstvu učitelja njihovim poslom i materijalnim uvjetima rada u školi, kao i informatičkoj pismenosti učenika koja je bila veliki faktor u samostalnom sudjelovanju u nastavi na daljinu. Također govori se o poslovima učitelja (učitelja razredne nastave, učitelja predmetne nastave, učitelja u produženom boravku). Navedena je i važnost suradnje roditelja, učitelja i škole te koliko to utječe na uspjeh učenika. Govori se obrazovanju na daljinu, mogućnostima koje je Republiku Hrvatska ponudila kako bi taj prelazak bio što lakši te kako su sudionici odgojno-obrazovnog procesa bili time zadovoljni. Nadalje u radu navedena je analiza sadržaja društvenih mreža s primjerima komentara, metodologija i rezultati provedenog istraživanja. Istraživanjem se željelo ispitati što o općoj društvenoj podcijenjenosti i podcijenjenosti na društvenim mrežama misle sami učitelji koji su svoja mišljenja iskazali putem online ankete. U ispitivanju je sudjelovalo 672 učitelja (N=672) i prema dobivenim rezultatima učitelji ispitanici bez obzira na njihovo radno iskustvo, vrstu zaposlenja i vrstu razreda u kojem rade smatraju da su općedruštveno podcijenjeni kao i podcijenjeni na društvenim mrežama. |
Abstract (english) | In the last year, due to the current pandemic, all participants in the educational process have found themselves in front of new ways of teaching for which they were more or less ready. The transition to online teaching has become a new way of teaching students, making their home a new classroom. Teachers had to cope with the ways of teaching students in different ways, and students, together with teachers and parents, had to adapt to this. Not everyone was satisfied with the development of the situation, which is why both parents and teachers, some to a greater extent and some to a lesser extent, expressed dissatisfaction. Since we live in the modern age, when we are all interconnected social networks, dissatisfaction has been expressed through social networks. Reading and listening to comments about teachers calls into question the state of the teaching profession in society.
The theoretical part of the paper discusses the status of teachers in society, teachers 'satisfaction with their work and material working conditions in school, as well as the students' computer literacy, which was a major factor in independent participation in distance learning. There is also talk about the jobs of teachers (primary school teachers, subject teachers, extended stay teachers).
The importance of cooperation between parents, teachers and the school is also stated, as well as the extent to which this affects the success of students. They talk about distance education, the opportunities offered by the Republic of Croatia to make this transition as easy as possible, and how the participants in the educational process were satisfied with it. Furthermore, the paper presents an analysis of the content of social networks with examples of comments, methodologies and results of the research. The research aimed to examine what teachers themselves who expressed their opinions through an online survey think about the general social underestimation and the underestimation of social networks. 672 teachers participated in the survey (N = 672) and according to the obtained results, the surveyed teachers, regardless of their work experience, type of employment and the type of class in which they work, consider that they are generally underestimated as well as underestimated on social networks. |