Title Provođenje kinezioloških aktivnosti u vrtiću
Title (english) Implementation of kinesiology activities in kindergarten.
Author Marko Grbeša
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education (Chair of Kinesiology Education) Zagreb
Defense date and country 2016-04-13, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Kinesiology Kinesiological Anthropology
Abstract Najraniji ljudski počeci obilježeni su pokretima kao primarnom sastavnicom ljudskog življenja, bez obzira je li riječ o nomadskom ili sjedilačkom načinu života pri čemu je bilo potrebno uložiti izvjestan trud, psihofizički napor i prikladnu tjelesnu aktivnost kako bi se čovjek prehranio i osigurao si sveukupnu egzistenciju bježeći pred predatorima i svim vrstama grabežljivaca. Kretanje, odnosno kineziološka aktivnost urođena je svakom čovjeku te ju se nikada ne smije stavljati u drugi plan, već je potrebno svakodnevno ju poticati, razvijati i prakticirati. Svakom roditelju i odgojiteljima iznimno je važno da se njihova djeca pravilno razvijaju sukladno odrastanju, stoga moraju djecu poticati na zdrav način života koji uključuje i prakticiranje kinezioloških aktivnosti. Redovito bavljenje kineziološkim aktivnostima blagonaklono djeluje na djetetov psihički i fizički razvoj. Kineziološka aktivnost je proces koji zahtijeva angažiranost roditelja, odgojitelja i svih ljudi koji sudjeluju u životu djeteta jer oni svojim primjerom potiču usvajanje navike bavljenja kineziološkim aktivnostima kao sastavnim dijelom života. Osim inicijalne motiviranosti, neophodna su i ostala sredstva kako bi provođenje kinezioloških aktivnosti bilo smisleno organizirano te imalo konkretan utjecaj na čovjekovo psihofizičko zdravlje; između ostalog, prvenstveno je potreban adekvatan prostor za izvođenje koji obuhvaća i adekvatne kineziološke sadržaje i opremu. Uzevši u obzir suvremen način življenja, ljudsko tijelo je svakodnevno izloženo zdravstvenim rizicima, stresu i nepravilnoj prehrani; radne navike i osmosatno dnevno radno vrijeme čimbenici su koji pridonose izostanku kinezioloških aktivnosti te tjelesnih aktivnosti općenito, a navike su to koje roditelji nerijetko prenose i na svoju djecu. Rezultati istraživanja kinezioloških aktivnosti provedenog u vrtiću među tri dobne skupine djece pokazatelji su dječje volje i želje za kineziološkom aktivnošću, koja im je primarno urođena, a koja roditeljskim poticanjem ostvaruje svoje puno značenje. Isto tako, očigledan je i vrlo teško rješiv problem adekvatnog prostora u kojem bi se djeca svakodnevno sa svojim odgojitelji(ca)ma bavila kineziološkim aktivnostima primjerenima njihovoj dobi.
Abstract (english) The earliest human origins are characterized by movements as the primary component of human life, regardless of whether it is about nomadic or sedentary way of life where it was necessary to make some effort, physical and mental effort and adequate physical activity in order to feed himself and secured overall existence fleeing all sorts of predators. Moving, or kinesiology is inherent to every person, and it should never be put in the background, but it’s necessary to encourage it daily, develop it and practice it. To all parents and educators are very important that their children are properly developed in response to growing up, therefore they must encourage children to a healthy lifestyle that includes practice of kinesiology activities. Regularly engaging in kinesiology activities positive acts in a child's mental and physical development. Kinesiology activity is a process that requires the involvement of parents, teachers and all people that are involved in the child's life because they can with their example, encourage the adoption of habits of practicing kinesiology activities as an integral part of life. In addition to the initial motivation, other assets are necessary in order to conduct any meaningful kinesiology activities and had a concrete impact on people's mental and physical health. Among other things, primarily is need for adequate performing space that includes adequate kinesiology facilities and equipment. Given the modern way of life, the human body is daily exposed to health risks, stress and improper diet; work habits and an eight-hour working hours are factors that contribute to the lack of kinetic activity and physical activity in general, and these are habits that parents often transferred to their children. Research results of kinetic activities conducted in kindergarten among three different age groups of children are indicators of children's willingness and desire for kinesiology activity, which they primarily innate that later on with parents encouraging realizes its full meaning. Also, there is a clear and very difficult to solve the problem of adequate space in which children can every day with their teachers dealt kinesiology activities appropriate to their age.
Keywords
kineziološka aktivnost
vrtić
djeca
psihofizički razvoj
istraživanje
Keywords (english)
kinesiology
nursery
children
mental and physical development
research
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:183287
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2017-05-25 10:15:37