Title Važnost tjelesne aktivnosti u predškolskoj dobi
Title (english) The Importance Of Physical Activity In Preschool Age
Author Viktorija Štrukelj
Mentor Ivana Nikolić (mentor)
Committee member Zlatko Bukvić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Tea Pahić (član povjerenstva)
Committee member Ivana Nikolić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2021-09-15, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Kinesiology
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Cilj ovog završnog rada bio je prikazati utjecaj tjelesne aktivnosti na djetetov rast i
razvoj te osvijestiti važnost bavljenja različitim oblicima tjelesne aktivnosti od najranije
životne dobi. Tjelesna aktivnost obuhvaća svaki pokret koji je napravljen s ciljem utroška
energije većeg od razine mirovanja. Tjelesna aktivnost utječe na kompletan djetetov organizam
te daje pozitivne učinke u fizičkom i u psihičkom smislu. Utječe na razvoj kompletnog
antropološkog statusa, a to znači da utječe na: antropometrijske (morfološke) karakteristike,
motoričke sposobnosti, funkcionalne sposobnosti, kognitivne sposobnosti, konativne osobine
ili osobine ličnosti i socijalni status. Djeca koja se redovito bave tjelesnim aktivnostima lakše
reguliraju svoju tjelesnu težinu, a samim time su i manje sklonija bolestima u odnosu na djecu
koja imaju prekomjernu tjelesnu masu i više vremena provode u sjedilačkim aktivnostima.
Djeca koja se bave tjelesnom aktivnošću ili sportom, često su vedrija pozitivnija, psihički
stabilnija i zapravo sveukupno sretnija. Stoga, je vrlo važno da odgojitelji u ustanovama ranog
i predškolskog odgoja i obrazovanja, redovito provode i uključuju djecu u razne tjelesne
aktivnosti. To mogu biti aktivnosti tjelesnog odgoja, poticajno tjelesno vježbanje, jutarnje
tjelesno vježbanje, aktivne tjelesne pauze, tjelesno vježbanje s roditeljima, sportski trening,
šetnja ili zabavni sadržaji kao što su izleti, zimovanja i ljetovanja. Odgojitelji trebaju djeci
osigurati sigurne uvjete za bavljenje tjelesnom aktivnošću te svojim pozitivnim stavom utjecati
na stvaranje pozitivnih navika vježbanja kod djece. Veliki faktor za uključivanje djece u
sportske aktivnosti izvan predškolske ustanove su njihovi roditelji. Opće je poznata narodna
poslovica „Jabuka ne pada daleko od stabla“, koja nam govori kako djeca uzimaju primjer
ponašanja od roditelja i zatim takvo ponašanje i sami projiciraju. Iz tog razloga je bitno da
roditelji svakodnevno prakticiraju neki oblik tjelesnog vježbanja te da u to uključuju i djecu.
Da budu djeci podrška i potaknu ih da se uključe u neki sportski program.
Abstract (english) The aim of this final work was to give insight into the importance of the physical activities on
childrens growth and development, also to raise awareness about practising different kinds of
physical activities from early ages. Physical activity includes every movement that is made
with goal to use more energy than level of inaction. Physical activitiy has an influence on
complete childrens organism and is giving positive results both physically and psychologically.
It affects development of anthropological status which means it affects: anthropometric
(morphological) characteristics, motor skills, functional skills, cognitive skills, conative
characteristics or personalitiy characteristics and social status. Children who regularly pracitse
physical activities control their wight easier, which means they are less prone to diseases
overweight children struggle with. Children who play sporsts or practise physical activities are
often more cheerful and positive, mentally stable, and all around happier. That is why is
important for educators in institutions of early and preschool education to include children
regularly in different physical activities. Those can be activites of physical education,
stimulating physical exercising, morning physical exercise, physical activity brakes, physical
training with parents, sports training, walking or entertainment content such as excursions,
winter brakes and summer brakes. Educators have to ensure safe conditions for physical
activity and affect childrend with their positive attitude so they can develop positive exercise
habits. Parents are big factor in including children in sport activities outside of institution.
„Apples does not fall far from tree.“ is well known proverb, and it means that children take an
example in their parents behaviour and then project that behavior themselves. That is why is
important for parents to practise some kind of physical activity include their children. They
should support their children and encourage them to join some sport program.
Keywords
tjelesna aktivnost
djeca predškolske dobi
rast i razvoj
igra
Keywords (english)
physical activity
preshool children
growth and development
play
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:060887
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-12-10 13:36:43