Title Socijalizacija djece s teškoćama u razvoju u predškolskim ustanovama
Title (english) Socialization Of Children With Disabilities In Preschool Institutions
Author Valentina Bašić
Mentor Jasna Kudek Mirošević (mentor)
Mentor Zlatko Bukvić (sumentor)
Committee member Ivana Nikolić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Committee member Jasna Kudek Mirošević (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2021-08-30, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Specific Pedagogy
Abstract Socijalizacija je proces tijekom kojeg se djeca i mladi uvode u određenu kulturu, stječu
odgovarajuće stavove i vrednote, uče različite životne uloge i razvijaju prihvatljivo društveno
ponašanje. Osnovni zadatak procesa socijalizacije vezan je uz prenošenje vrijednosnog sustava
na mlađu generaciju. Ovim radom, pod naslovom ˝Socijalizacija djece s teškoćama u razvoju u
predškolskim ustanovama˝, ukazuje se na prepreke, prilike i mogućnosti socijalizacije djece s
teškoćama unutar predškolskih ustanova. Puna socijalna integracija djece s teškoćama u razvoju
je nemoguća bez poboljšanja kvalitete njihova života, što podrazumijeva potpuni pristup znanju,
obrazovanju i kulturnim vrijednostima koje tvore njihove osobnosti i njihove ideje o svijetu, kao
i potpuno sudjelovanje u svim oblicima društvenog i kulturnog života. Socijalizacija je važna za
malu djecu. Posebno je važno za djecu s posebnim potrebama. Nijedno dijete nije rođeno s
urođenom vještinom za razumijevanje socijalnih vještina, a djeci s posebnim potrebama može
trebati više vremena i truda da se snađu. Pravilnom socijalizacijom dijete može naučiti kako
komunicirati u svijetu i uživati u socijalnim situacijama. Ako dijete nije pravilno socijalizirano,
borit će se s tim svakodnevnim stvarima. Neće znati dijeliti ili postavljati granice, što je
neophodno za izgradnju zdravih odnosa. Kao rezultat toga, borit će se za uspostavljanje
značajnih veza sa svojim vršnjacima što se najčešće vidi unutar predškolskih ustanova. Djeca s
teškoćama u razvoju ili posebnim potrebama mogu se boriti za interakciju sa svojim vršnjacima.
Svako dijete s posebnim potrebama je drugačije. I svaku vrstu invaliditeta ili potrebe treba
tretirati drugačije. Predškolske ustanove mogu izmijeniti svako dijete i prikupiti uvide o njima
koje će nakon toga moći podijeliti sa roditeljima i time zajednički pomoći djetetu u njegovoj
socijalnoj interakciji. Sve to navedeno prikazano je detaljno unutar ovoga rada.
Abstract (english) Socialization is a process during which children and young people are introduced to a particular
culture, acquire appropriate attitudes and values, learn different life roles and develop acceptable
social behavior. The main task of the socialization process is related to the transmission of the
value system to the younger generation. This paper, entitled "Socialization of children with
disabilities in preschool institutions", points out the obstacles, opportunities and opportunities for
socialization of children with disabilities within preschool institutions. Full social integration of
children with disabilities is impossible without improving their quality of life, which means full
access to knowledge, education and cultural values that make up their personalities and their
ideas about the world, as well as full participation in all forms of social and cultural life that is
important for young children. It is especially important for children with special needs. No child
is born with an innate skill to understand social skills, and children with special needs may need
more time and effort to cope. With proper socialization, a child can learn how to communicate in
the world and enjoy social situations. If a child is not socialized properly, he will struggle with
these everyday things. They will not know how to share or set boundaries, which is necessary for
building healthy relationships. As a result, they will struggle to establish meaningful connections
with their peers that is most commonly seen within preschools. Children with developmental
disabilities or special needs may struggle to interact with their peers. Every child with special
needs is different. And each type of disability or need should be treated differently. Preschool
institutions can change each child and gather insights about them, which they will then be able to
share with parents and thus jointly help the child in his social interaction. All of the above is
presented in detail within this paper.
Keywords
teškoće u razvoju
predškolske ustanove
socijalizacija
Keywords (english)
developmental difficulties
preschool institutions
socialization
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:818416
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-12-14 10:36:01