Abstract | Igra je važan dio odrastanja jer djetetu omogućuje učenje i spoznaju o stvarima koje ga okružuju dok u isto vrijeme razvija svoju kreativnost i koristi maštu. Kroz simboličku igru dijete prikazuje događaje iz svakodnevnog života, koristeći se pritom simbolima. Na taj način ponovno proživljava situacije, ali ovoga puta samo bira koju ulogu želi imati. Ponovno proživljavanje situacije pomaže djetetu da shvati svoje osjećaje te osjećaje drugih. S dobi djeteta mijenja se i njegova igra. Mlađe dijete prikazivat će situacije iz svakodnevnog života koje su mu dobro poznate, pri tome će kao simbol koristiti predmet što sličniji predmetu koji predstavlja. Starije dijete prikazivat će i ljudske odnose te koristiti simbole koji nisu ni približno slični onome što predstavljaju. Naposljetku, simbol će izostati u potpunosti te će dijete kada dostigne najviši stupanj simboličke igre biti u mogućnosti zamisliti predmet u svojoj ruci. Iako se na igru gleda kao na dječju aktivnost od velikog je značaja uključivanje odraslih osoba. Roditelji i odgojitelji, kao osobe koje najviše vremena provode s djecom, odgovorni su za njegov razvoj u svim aspektima. To uključuje i sudjelovanje u igri. Odrasle osobe bi se trebale riješiti uvjerenja kako je igra samo za djecu i samo onda kada za nju ostane vremena. Ukoliko odrasli shvate da je simbolička igra prilika za učenje i način upoznavanja sa svijetom, stvarat će prilike i situacije za igru, odnosno učenje. Jednako je važno i uključivanje u igru jer na taj način odrasla osoba ulazi u svijet mašte djeteta gdje može saznati o djetetovim osjećajima, strahovima i stavovima. Ovaj rad prikazuje važnost simboličke igre za razvoj govora, shvaćanje emocija i učenje o društvu kojem dijete pripada, ali i za sve ostale aspekte razvoja djeteta. Odgojitelji i roditelji sudjelovanjem u simboličkoj igri svojim znanjem igru mogu dovesti na višu razinu pri tome upoznavajući dijete i provodeći kvalitetno vrijeme s njim. U ovome radu iznosi se i važnost igre s lutkom kao sredstvo povezivanja djeteta s okolinom. Lutka je odličan način da dijete razgovara o svojim osjećajima i strahovima te da se uključi u aktivnost s drugom djecom. Iz svega navedenog ostaje jasno kako je simbolička igra aktivnost bogata prilikama za učenje i upoznavanje okoline, ali i sebe samih. |
Abstract (english) | Play is an important part of growing up because it allows a child to learn about the things that surround him while at the same time developing his creativity and using his imagination. Through symbolic play, the child depicts events from everyday life, using symbols. That’s how he relives situations, but this time he choses what role he wants to play. Re-experiencing situations helps the child to understand his own feelings and the feelings of others. As a child grows, his play also changes. The young child will depict situations from everyday life that are well known, using as a symbol an object as similar as possible to the object it represents. The older child will also portray human relationships and use symbols that are not even remotely similar to what they represent. Eventually, the symbol will be absent altogether as the child, when he reaches the highest degree of symbolic play, will be able to imagine the object in his hand. Although play is seen as a children's activity, the involvement of adults is of great importance. Parents and educators, as the people who spend the most time with their children, are responsible for its development all aspects. This includes participation in the game. Adults need to stop believing that play is only for children and only when there is time left for it. If adults understand that symbolic play is an opportunity to learn and a way of getting to know the world, they will create opportunities and situations for play, i.e. learning. Equally important is involvement in the game because in this way the adult enters the world of the child's imagination where he can learn about the child's feelings, fears and attitudes. This paper shows the importance of symbolic play for the development of speech, understanding emotions and learning about the society to which the child belongs, but also all other aspects of the child's development. Since learning takes place best in a natural environment, play is the best way to learn. Educators and parents, by participating in the symbolic play with their knowledge, can bring the game to a higher level while getting to know the child and spending quality time with him. This paper also presents the importance of playing with a doll as a means of connecting the child with the environment. A doll is a great way for a child to talk about his feelings and fears and to get involved in an activity with other children. From all the above, it remains clear that the symbolic play is an activity rich in opportunities to learn and get to know the environment, but also yourself. |