Abstract | Glazba je umjetnost koja našem uhu progovara zvucima i već u prvim danima djetetova života postaje izvorom njegovih radosnih doživljaja. Ona oplemenjuje djecu, potiče ih na pokret, ples i pjevanje. Putem glazbenih aktivnosti dijete se izgrađuje i ostvaruje te su zato česte glazbene aktivnosti u vrtiću poželjne i treba ih svakodnevno koristiti u radu s djecom. Cilj glazbe u dječjem vrtiću jest njezin doživljaj i razvoj osjećaja (senzibiliteta) za ritam, metar, melodiju te glazbeni oblik. Igra je središnji dio djetetova odrastanja i bit djetinjstva. Igrom dijete istražuje, zadovoljava svoje potrebe i spoznaje svijet oko sebe. Glazba i igra imaju veliku važnost u cjelovitom razvoju djeteta pa su zbog toga i glazbene igre vrlo važne za razvoj djeteta te na njega imaju pozitivan utjecaj. Rad je prvenstveno orijentiran na glazbene igre za djecu rane i predškolske dobi koje se provode ovisno o dobi i razvojnim mogućnostima djeteta. Rad prikazuje vrste i primjere glazbenih igara, njihovu primjenu i cilj svake od njih. Mlađe dobne skupine usvajat će brojalice i različite pjesme povezane s pokretom, sviranjem na udaraljkama, pričom ili lutkom, dok stariju djecu osobito vesele igre s pjevanjem, različite pokretne igre, te igre aktivnog slušanja. Nadalje, bit će objašnjen utjecaj spomenutih glazbenih igara na opći razvoj djeteta te na razvoj glazbenih sposobnosti djeteta. Djeca uz glazbene igre lakše i bolje čuju odgojne poruke koje roditelj želi da dijete usvoji pa možemo reći da dijete odgajamo glazbom. Na kraju rada bit će prikazana uloga odgojitelja u provođenju glazbenih igara, odnosno što sve odgojitelj treba pripremiti kako bi glazbena igra zainteresirala dijete te utjecala na njegov cjelokupni razvoj. |
Abstract (english) | Music is an art form which speaks to our ears in sounds and from the first days of a child’s life, it becomes a source of great happiness. It enriches children, makes them move, dance, and sing. By way of musical activities, a child develops and builds itself, and that is why musical activities are necessary in kindergarten and should be used daily when working with children. The goal of using music in kindergarten is developing their sensibility for rhythm, meter, melody and musical form. Playing is a central part of a child’s development and the point of childhood. When they play, children explore, fulfil their needs, and learn about the world which surrounds them. Music and playing hold a great value in a holistic development of a child, which is why musical games are very important and influence a child so positively. This paper is primarily focused on musical games for children in their early stages of development and preschoolers, which are conducted according to a child’s age and cognitive abilities. It exemplifies different types of musical games, their implementation, and the goals of each one. Younger children will acquire nursery rhymes and songs connected to movement, playing different percussion instruments, stories, or dolls; while older children usually enjoy games with singing, different games with movement or active listening. Furthermore, the role and the effect of said games on the overall development and the development of a child’s musical abilities will be explained. Children tend to hear and listen to the educational messages that a parent wants them to implement better and more easily through musical games. Therefore, we can say that we raise children with music. At the end, the role of the educator in conducting musical games will be explored, e.i. everything that an educator should prepare in order for a musical game to interest children and positively affect their development. |