Abstract | Pjevanje je jedna od najčešćih glazbenih aktivnosti u odgojno obrazovnom sustavu od vrtićke dobi. Djeci pruža radost i sreću. Glas, jedan od najljepših instrumenata, u odgojno-obrazovnoj ustanovi prakticira se na dvije razine. Jedna razina obuhvaća govor kao komunikaciju sa svim sudionicima u odgojno-obrazovnom procesu. Druga razina je vezana za glazbene aktivnosti pjevanja. Zbog specifične građe vokalnog instrumenta potrebno je dobro poznavati sve dijelove vokalnog organa, kako funkcioniraju i za što služe. S obzirom na to da je glas instrument koji se nalazi u tijelu nemoguće ga je vizualizirati što ga čini „intimnim“ instrumentom . Vokalni instrument je složen. Sastoji se od nekoliko segmenata koji su bitni za pjevanje. To su motorni, fonatorni i rezonantni dio. Motorni dio čini disanje koje je preduvjet za pravili odgoj vokalnog aparata. Disanje je prirodni i automatizirani proces, bez kojeg se ne može živjeti. Mora se znati u kakvom položaju mora biti tijelo tijekom pjevanja, jer ako je tijelo u pravilnom položaju, onda je lakše i pravilno disati. Velik dio ovog procesa je spontan, jer čovjek ne može živjeti bez disanja. Postoje nekoliko vrsta disanja. Za pravilno pjevanje potrebno je naučiti ono pravilno, tzv. pjevačko disanje, radi lakšeg savladavanja pjevanja i istovremeno očuvanje zdravlja. U organe za disanje spadaju dušnik, dušnice i pluća. Svaki organ ima svoju funkciju i oni su međusobno povezani. Kako bi se djeci pružilo kvalitetno znanje o pjevanju, uz koje ide i znanje o disanju, odgojno-obrazovni djelatnici trebaju pripremati razne vježbe, igre i metode kojima se razvija vještina disanja kao pripremna aktivnost za kvalitetno pjevanje. Ipak, ono najvažnije jest da se razvija dječja želja i interes za pjevanje pa i glazbu općenito. |
Abstract (english) | Singing is one of the most frequent musical activities in the kindergarten educational system. Children are provided by happiness and joy. Voice, one of the most beautiful instruments, in an educational institution is practiced on two levels. One level covers speech as a form of communication with all participants in the educational process. The second level is related to music activity and singing. Because of the specific structure of the vocal instrument, it is necessary to know all parts of the vocal organs, how they function and what they are used for. Since the voice is an inside body instrument, it is impossible to visualize it which makes it an "intimate" instrument. The vocal instrument is complex. It is consisted of several segments that are essential for singing. They are motor, phonetic and resonant segments. The motor part is breathing, which is a precondition for the proper upbringing of the vocal apparatus. Breathing is a natural and automated process without which it is not possible to live. It has to be known in what position the body must be during singing, because it is easier to breathe properly if the body is in the appropriate position. Most of this process is spontaneous, because man cannot live without breathing. There are several types of breathing. For proper singing, it is necessary to learn what is proper, socalled singing breathing, for making singing easier and, at the same time, preserving health. Breathing organs include lumbar, groin, and lungs. Each organ has its function and they are mutually connected. In order to provide children with good knowledge of singing and breathing, educators need to prepare various exercises, games and methods to develop breathing skills as a preparatory activity for quality singing. However, in general the most important thing is to develop the child's desire and interest in singing and music. |