Abstract | Kroz ovaj rad čija je tema „Metodički i organizacijski oblici rada i fiziološko opterećenje djeteta“ objasniti će se metodika rada s djecom predškolske dobi, te kako aktivnost utječe na njihov razvitak. Metodika rada je u pravilu način na koji će se izvesti zadatci predviđeni za sat tjelesne i zdravstvene kulture djece predškolske dobi, kako bi se što bolje poboljšao razvitak motoričkih i antropoloških sposobnosti djeteta predškolske dobi. Ovisno o dobi djeteta, njihovim sposobnostima, te uvjetima rada ovisi koje će oblike rada odgojitelj moći primijeniti da bi izveo što bolje rezultate. Mlađe dobne skupine se uvodi u tjelesnu aktivnost kroz igru, na interaktivan i zabavan način kako bi što više bili zainteresirani i što bolje savladati zadatak, no mora se voditi briga o tome da se mala djeca brzo umaraju pa su bitni intervali odmora. U današnje moderno doba djeca provode više vremena za aktivnostima koje ne zahtijevaju fizičku aktivnost, kao što je gledanje televizije ili igranje računalnih igrica. Takvim načinom odgoja stvara se sve manja želja djece da se kreću, što kasnije dovodi do popriličnih zdravstvenih problema. Opterećenje djeteta u aktivnostima ovisi o redoslijedu i vrstama vježbu, tempu kojim se izvode i koji se cilj želi postići. Pri radu primjerice u kolonama i vrstama, sa malo prostora za odmor u toku jednog zadataka, vrlo se lako može postići visok intenzitet. Treba znati kada je potrebno napraviti pauzu kako se ne bi djeca prenapregnula, te tako samo bila manje motivirana za bilo kakvu aktivnost. Prikladan način za dodatnu motivaciju djece kroz igru su povremene nagrade i pohvale, no to ne smije biti stalna praksa jer se time stvara loš odnos prema aktivnostima. |
Abstract (english) | In this paper whose theme is "Methodical and organizational forms of work and physiological load on the child", it will be explain the method of working with preschool children, and how the activity affects their development. As a rule, the method of work is how the tasks provided for the hour of physical and health culture of preschool children will be performed, to better improve the development of motor and anthropological abilities of the preschool child. Depending on the age of the child, their abilities, and working conditions, it depends on what forms of work the educator will be able to apply to perform the best results. Younger age groups are introduced into physical activity through play, in an interactive and fun way so that they are as interested as possible and master the task as best as possible, but care must be taken to ensure that young children get tired quickly, so rest intervals are important. In today's modern age, children spend more time on activities that do not require physical activity, such as watching TV or playing computer games. This way of upbringing creates a decreasing desire of children to move, which later leads to quite a few health problems. The burden on the child in the activities depends on the order and types of exercise, the pace at which they are performed, and what goal is to be achieved. When working, for example, in columns and species, with little rest space in the course of a single task, high intensity can be achieved very easily. One should know when to take a break so as not to overextend the children, and thus only be less motivated for any activity. A convenient way to motivate children through play is occasional rewards and praises, but this should not be a constant practice because it creates a bad attitude towards activities. |