Abstract | Cilj ovoga rada je utvrditi što je glazbena nadarenost, što sve utječe na nju, kako je razvijati te koje probleme i moguća rješenja ona podrazumijeva. Već od rane dobi vidljive su značajke koje bi mogle upućivati na superiorne glazbene vještine kod djece poput dobrog sluha, mogućnosti ponavljanja pjesme nakon jednog slušanja, brzog shvaćanja ritma itd. Međutim, glazbena
nadarenost u djece ne može opstati na samom postojanju tih vještina, nego je te vještine potrebno unaprjeđivati i razvijati kako bi dijete moglo realizirati svoj glazbeni potencijal. Taj ishod moguć je pomoću obrazovanja u vrtiću i školi. Postoje razne aktivnosti kojima se već u vrtiću mogu razvijati glazbene vještine, točnije, kako se mogu razvijati sposobnosti pjevanja, sviranja i slušanja
glazbe. Uz dobar program učenja i vježbe, iznimno je važno imati dobrog odgojitelja koji će pomagati, podržavati i usmjeravati dijete. Danas je sretna okolnost što postoji dovoljno kvalitetno obrazovanih profesora glazbe koji doprinose glazbenom obrazovanju djece. Kao i u vrtiću, potrebna je poticajna atmosfera i u dječjem domu. Roditelji talentirane djece trebali bi neprisilno usmjeravati svoju djecu i omogućiti im uvjete za usvajanje glazbe ako ona sama pokažu interes za glazbu. Na glazbenu nadarenost djeteta utjecat će nasljeđe, okolina u kojoj dijete odrasta te naporan rad i trud. Djeca moraju učiti i vježbati kako bi u potpunosti razvila svoje glazbene sposobnosti. Ako se glazba nalazi u dječjoj svakodnevici, postoji šansa da će dijete razviti veliki interes i ljubav prema njoj. To potkrepljuje činjenica da su mnogi glazbenici koji su počeli svirati instrument i skladati jednostavne pjesme još u dječjoj dobi imali upravo roditelje glazbenike. |
Abstract (english) | The purpose of this paper is to determine what musical talent is, what affects it, how to develop it, and the problems and solutions that are connected with it. Already from an early age, features that could point to superior musical skills in children are visible, such as good hearing, the ability to repeat a song after one listening, quick understanding of the rhythm, etc. However, musical talent in children cannot survive on the mere existence of these skills, but rather skills need to be
improved and developed so that the child can use his musical potential. This outcome is possible through education in kindergarten and school. There are various activities that can be used to develop musical skills already in kindergarten, more specifically, how to develop the ability to sing, play, and listen to music. Along with a good program of study and exercises, it is extremely important to have a good educator who will help, support, and guide the child. Nowadays, it is a
fortunate circumstance that there are enough well-educated music teachers who contribute to the musical education of children. As in the kindergarten, a supportive atmosphere is needed in a children's home. Parents of talented children should guide their children without coercion and provide them with the conditions to learn music if they themselves show an interest in learning. A child's musical talent will be influenced by heredity, the environment in which the child grows up,
and hard work and effort. Children need to study and practice to fully develop their musical abilities. If music is part of a child's everyday life, there is a chance that the child will develop a great interest and love for it. This is supported by the fact that many musicians in history who started playing an instrument and composing simple songs as children had parents who were musicians. |