Abstract | U suvremenom svijetu digitalni mediji su dio dječje svakidašnjice. Djeca su njima okružena u svojim domovima od najranije dobi. S obzirom na to, mnogi su obrazovni stručnjaci ispitivali učinke digitalnih medijskih sadržaja na razvoj i ponašanje djece rane i predškolske dobi. Kao negativni utjecaji istih ističu se razvoj ovisnosti, socijalna deprivacija, izloženost neželjenoj komunikaciji i stereotipima te mnoge zdravstvene tegobe koje štete fizičkom stanju pojedinca. Kako su digitalni mediji prijenosnici nebrojenih informacija kao njihova najznačajnija pozitivna strana ističe se njihova obrazovna uloga u odgoju djece i mladih. No, kako bi se ista i ostvarila potrebno je djecu poticati na razvijanje kritičkog mišljenja spram izloženog sadržaja jer će ona na taj način spoznati (bez)vrijednost određene medijske poruke. Uloga odraslih se očituje u pružanju medijskog odgoja djeci jer su ona medijima nenamjerno izvrgnuta. Djetetova obitelj i obrazovni stručnjaci moraju biti dio dječjeg medijskog svijeta jer ih jedino tako mogu usmjeriti ka kritičkom promišljanju o određenom sadržaju te kasnijem pravilnom djelovanju. Cilj ovog rada je osvješćivanje uloge i značaja medija za djecu te potrebe pružanja kvalitetnog medijskog odgoja. |
Abstract (english) | In modern society, children regularly interact with digital media. From an early age, children grow up in a media-rich environment at home, which has led many education experts to examine the effects of digital media content on their development and behavior. Negative influences include addiction, social deprivation, exposure to unwanted types of communication, stereotypes, and many health problems that damage the overall physical condition of an individual. On the other hand, because digital media transmits a vast amount of information, its educational role is highlighted as the most positive influence on a child's life. To achieve its educational purpose, it's important to encourage children to develop critical thinking about the content they are exposed to because that way they will learn the value of certain media messages. Adults must work on developing media literacy within children that are, on the one hand, undeliberately and, on the other hand, voluntarily exposed to digital content. It's important for family members, as well as education experts, to be a part of children's worlds because it's the only way they can direct them to develop critical thinking about certain media content and how to properly approach and use it later in life. The intention of this thesis is to bring awareness to the role and significance of the media in children's lives, as well as to point out the importance of adults providing quality development of children's media literacy. |