Abstract | Cilj ovog rada je iznijeti glavna obilježja organizacijskih oblika rada u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi, važnost, ciljeve i zadaće sata tjelesne i zdravstvene kulture, te ispitati utjecaj COVID-19 pandemije na zastupljenost organizacijskih oblika rada u razrednoj nastavi predmeta tjelesne i zdravstvene kulture. Teorijski dio rada iznosi definiciju, ciljeve i zadaće metodike tjelesne i zdravstvene kulture, osnovne značajke djeteta osnovnoškolske dobi, strukturu, te plan i program sata tjelesne i zdravstvene kulture. Sat tjelesne i zdravstvene kulture, kao osnovni organizacijski oblik rada, mora svojim zadaćama, sredstvima i organizacijom osigurati povoljne uvjete za uvođenje učenika u ostale i složenije organizacijske oblike rada. Mikropauze, makropauze, izleti, zimovanja i ljetovanja, kao izvannastavni i izvanškolski organizacijski oblici rada detaljno su opisani u radu. Izvannastavni i izvanškolski organizacijski oblici rada provode se s ciljem zadovoljavanja autentičnih potreba učenika i njihovih interesa, u svrhu doprinosa razvoja antropološkog statusa učenika. Usvajanje i usavršavanje učeničkih motoričkih znanja i postignuća s ciljem unapređivanja zdravlja učenika, također je vrlo važna zadaća ovih organizacijskih oblika rada. Za potrebe istraživačkog djela rada korišten je anketni upitnik s ukupno 23 pitanja u kojem je sudjelovalo 94 ispitanika, odnosno učitelja i učiteljica razredne nastave. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj COVID-19 pandemije na zastupljenost organizacijskih oblika rada u razrednoj nastavi predmeta tjelesne i zdravstvene kulture, te stavove učitelja i učiteljica razredne nastave o poučavanju tjelesne i zdravstvene kulture za vrijeme pandemije. Analizom istraživanja, rezultati pokazuju kako je COVID-19 pandemija uglavnom utjecala na zastupljenost izvanškolskih i izvannastavnih organizacijskih oblika rada, odnosno na organizaciju te provedbu izleta, zimovanja i ljetovanja. |
Abstract (english) | The aim of this paper is to present the main features of organizational forms of physical education, and the importance, aims, and objectives of physical education in primary school. Furthermore, the purpose of this paper is to examine the impact of the COVID-19 pandemic on the representation of organizational forms in physical education. The theoretical part of the paper presents the definition, aims, and tasks of the methodology of physical education, the basic characteristics of the child of primary school age, as well as the structure and the curriculum of the physical education. The class of physical education, as the basic organizational form, must, with its tasks, resources, and organization, provide favorable conditions for introducing students to other more complex organizational forms. Micropauses, macropauses, excursions, and winter and summer vacations are described in detail in the paper. Extracurricular organizational forms of work are carried out with the aim of meeting the authentic needs of students and their interests, in order to contribute to the development of students' anthropological status. Adoption and improvement of students' motor achievements with the aim of improving students' health, is also a very important task of these organizational forms of work. For the needs of the research work, a questionnaire with a total of 23 questions was used, in which 94 respondents participated, The research aimed to examine the impact of the COVID-19 pandemic on the representation of organizational forms of work in teaching physical education, and the attitudes of primary school teachers about teaching physical education during the pandemic. The analysis of the research shows that the COVID-19 pandemic mainly affected the representation of extracurricular organizational forms of work, meaning the organization and the implementation of excursions, wintering, and summer vacations. |