Abstract | Maria Montessori jedna je od najvažnijih osoba modernog odgoja. Svoj život posvetila je zastupanju prava djeteta i dokazivanju njegovih intelektualnih sposobnosti. Temeljno načelo njene pedagogije je „pomozi mi da to sam učinim“. Njezina odgojna metoda zasnivala se na samopoučavanju i samoodgoju. Smatrala je da dijete treba imati slobodu izbora te samo odlučivati prema svojim potrebama i interesima. Naglašavala je važnost odnosa između djeteta i njegova okruženja. Pripremljena okolina ima značajnu ulogu u realizaciji odgojnih ciljeva te je primjerena potrebama djeteta i djetetu nudi sve što mu je potrebno za tjelesni, spoznajni i socijalni razvoj. Montessori učionica je posebno uređen prostor za rad i učenje. Dijete spoznaje svijet kroz igru, a dojmove o vanjskom svijetu prikuplja osjetilima vida, dodira, sluha, mirisa i okusa. Stoga je Maria Montessori osmislila didaktičke materijale pomoću kojih djeca mogu spoznati veze i odnose koji vladaju u svijetu. Materijal je nazvala „ključem koji otvara vrata svijeta“. Materijal je izrađen od prirodnog materijala i svojom dimenzijom odgovara dječjoj ruci. Ovaj diplomski rad donosi pregled Montessori didaktičkih materijala za nastavu matematike, hrvatskog jezika, prirode i društva, glazbene i likovne kulture. Opisan je izgled Montessori materijala i svaki je materijal potkrijepljen fotografijom. Navedeni su ciljevi njihove upotrebe i opisane vježbe koje učitelj može provesti u razredu. Cilj ovog rada je proširiti saznanja o mogućnostima korištenja Montessori didaktičkih materijala u razrednoj nastavi kako bi se nastavni sadržaj na zanimljiv i jednostavan način prenio djeci. U radu se naglašava odnos između učenika i učitelja. Učitelj treba biti vesela, strpljiva, mirna i nježna osoba, a prije svega treba voljeti djecu i imati poštovanje prema njima.Proučavanjem literature može se zaključiti da postoji mnogo Montessori didaktičkih materijala koji djeci olakšavaju usvajanje novih nastavnih sadržaja, te potiču djecu da samostalno uče i istražuju svijet oko sebe. |
Abstract (english) | Maria Montessori is one of the most important people in modern education. She dedicated her life to advocate for the rights of children and prove their intellectual abilities. Basic principle of her pedagogy is „help me do it myself“. Her educational method was based on self-teaching and self-education. She believed that a child should have a freedom of choice, and make independent choices according to their needs and interests. Maria emphasized the importance of relationship between child and his environment. Prepared environment has a significant role in realization of educational goals, and is adjusted to the needs of child, offering the child everything he needs for physical, cognitive and social development. Montessori classroom is specially arranged space designed for working and studying.The child learns about the world trough play, and experiences it through the sense of sight, touch, hearing, smell and taste. Having that in mind, Maria Montessori designed didactic materials with which the children can learn about connections and relationships that are present in world. She called the materials „the key that opens the door to the world“. The materials are organically made and its size corresponds to hand of a child. This thesis brings an overview of Montessori didactic materials used for teaching mathematics, language, science, music and art culture. The thesis also describes the design of Montessori materials, while also showcasing it using the photographs of the materials. Furthermore, the thesis brings an overview of how the materials are used, describing the exercises teachers can use in the classroom. The aim of this thesis is to expand on the knowledge about the possibilities of using Montessori didactic materials in classroom in order to convey the teaching content in an interesting and simple way for children. The paper emphasizes the relationship between the student and the teacher. The teacher should possess the following characteristics: cheerfulness, patience, calmness and gentleness, and above all should love children and be respectful. By studying the literature, it can be concluded that there are many Montessori didactic materials that make learning new content easier for children, and encourage children to learn and explore the world around them. |