Abstract | Upravljanje razredom i disciplina u razredu jedna su od važnih kompetencija učitelja koje omogućuju razvoj pozitivnog okruženja za učenje. Za uspješno upravljanje potrebna su mu određena menadžerska znanja, razvoj pozitivnih odnosa s učenicima te međusobno razumijevanje i poštovanje. Postoje različiti učitelji te različite vrste stilova upravljanja razredom koja ovise o učiteljevom karakteru i razini uspostave autoriteta u razredu. Disciplina se poistovjećuje sa redom u razredu koji je potreban kako bi se spriječila pojava određenog problema u razredu. Kako bi se održala disciplina u razredu učiteljima pomažu donesena
razredna pravila. Na početku školske godine učitelji s učenicima donose pravila te je poželjno da ih ima najviše sedam. Kako bi učenici poštivali razredna pravila neki učitelji koriste nagrade i kazne. U razredu su moguća različita učenička neslaganja, svađe i prepirke. Kako bi se riješio određeni problem preporuča se korištenje restitucije u razredu, odnosno mogućnost da učenik
koji je pogriješio popravi učinjenu štetu na način da samostalno osmisli kako će se iskupiti učeniku kojeg je povrijedio i učinio mu nešto loše. U radu je prikazano istraživanje koje je provedeno uz pomoć intervjua na uzorku od deset učiteljica razredne nastave. Istraživanjem se htjelo istražiti kako učiteljice procjenjuju svoju disciplinu u razredu, što im pomaže u održavanju discipline te koja pravila, nagrade i kazne koriste u razrednom odjelu. Također, istražilo se kako rješavaju pojedine disciplinske probleme u razredu i primjenjuju li restituciju. Rezultati pokazuju da učiteljice svoju disciplinu smatraju vrlo dobrom te im za održavanje
discipline najviše pomažu razredna pravila koja donose na početku školske godine. U prosjeku donose sedam razrednih pravila, a jedno od najvažnijih je Podigni ruku ako želiš nešto reći. Učiteljice koriste nagrade i kazne u razredu i smatraju ih učinkovitima. Najčešća nagrada je usmena pohvala učenika i konkretne nagrade (naljepnice, medalje, značke, bomboni), a kazna davanje dodatnih zadataka (domaća zadaća, nastavni listić i slično). Osim kazni, većina učiteljica koristi restituciju u razredu. |
Abstract (english) | Classroom management and discipline constitute one of the most important teacher competencies, enabling the creation of an environment conducive to learning. In order for the teacher to deftly govern his or her class and impose classroom discipline, the teacher needs to possess certain managerial skills, develop positive relationships with pupils, and foster mutual understanding and respect. There are different kinds of teachers and classroom management styles, which depend on the personality of the teacher and how he or she asserts authority. Discipline can be thought of as a way to maintain order in the classroom, which is necessary to prevent the occurrence of certain problems. The classroom rules [u1] help teacher keep discipline in the classroom. To make their pupils abide by the rules, teachers mostly make use of rewards and punishments. Disagreements, fights and rows between pupils all periodically occur in a classroom. To solve a specific problem, it is recommended to adopt the restitution method, which involves the opportunity for the pupil who did something wrong to remedy the situation by independently thinking of a way to make amends with the pupil who has been wronged or hurt.
This thesis presents a study conducted by means of an interview, whose sample consists of ten grade teachers. The objective of the research was to explore how teachers assess their mastery of classroom discipline, what helps them enforce discipline, and what rules, rewards and punishments they use in their classroom. Additionally, it was of interest to see how they solve certain disciplinary issues and whether they use restitution. The results demonstrate that the interviewed teachers positively evaluate their grasp on discipline, and that the greatest help in maintaining discipline are the rules established at the beginning of the school year. On average, the teachers devise seven classroom rules with their pupils, the most important of which is Raise your hand if you want to speak. The teachers use rewards and punishments, and consider them effective. The most frequent reward is giving verbal praise and approval, as well as material rewards (stickers, medals, badges, candy), whereas the most common punishment is assigning additional tasks (such as a worksheet or more homework). Apart from punishments, most teachers also use restitution. |