Title Adekvatan prostor, oprema i sredstva za provođenje kinezioloških aktivnosti u dječjim vrtićima
Title (english) Adequate facility, equipment and resources used in kinesiological activities in kindergartens
Author Nina Hrestak
Mentor Marijana Hraski (mentor)
Committee member Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Committee member Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Committee member Marijana Hraski (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2023-07-10, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Kinesiology Kinesiological Education
Abstract Kineziološke aktivnosti od iznimne su važnosti za djecu u ranoj i predškolskoj dobi za poticanje njihova pravilnog rasta i razvoja. Kada se djetetu pruži prilika da bude tjelesno aktivno, ono itekako prihvaća taj izazov. Potrebno je njegovati njihovu prirodnu potrebu za kretanjem kako bi stvorili naviku bavljenja tjelovježbom i naviku zdravog načina života. Kineziološka aktivnost je proces koji zahtjeva veliku uključenost odgojitelja koji sudjeluje u životu djeteta te svojim radom potiču kineziološke aktivnosti od najranije dobi. Na provedbu kinezioloških aktivnosti, osim samog odgojitelja, utječu i adekvatni prostori, oprema i sredstva za njihovo sigurno i kvalitetno provođenje.
Prostor za kineziološke aktivnosti predstavlja građevinski prostor koji je uređen i svojom veličinom u skladu sa zahtjevima određenih kinezioloških aktivnosti koje se na njemu odvijaju, a dijeli se na otvorene i zatvorene prostore. Pojam oprema odnosi se na sadržaj ili element specifičan za polje kineziologije. Opremu čine rekviziti odnosno manji predmeti koji su potrebni za vježbanje, nadalje, sprave na kojima se odvija tjelesna aktivnost i pomoćno-tehnička sredstva koja pomažu pri lakšem organiziranju rada. Sredstva koja se mogu podijeliti na vizualna, auditivna i audiovizualna, koriste se u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi jer njihova primjena omogućuje djeci bolje razumijevanje nekog motoričkog pokreta te istovremeno nadopunjuje živu demonstraciju koja je vrlo bitna te se ne bi smjela izostaviti.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati imaju li dječji vrtići adekvatne prostore, opremu i sredstva za provođenje kinezioloških aktivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 65 dječjih vrtića iz različitih županija Republike Hrvatske kojima je podijeljen online Google obrazac kako bi se utvrdila opremljenost dječjih vrtića na prostoru Republike Hrvatske. Istraživanje je pokazalo kako većina vrtića ima rekvizite i dvoranu koja je namijenjena za izvođenje tjelesne i zdravstvene kulture te igralište koje je većinom smješteno neposredno uz zgradu dječjeg vrtića, no ukazuje se na problem njihove kvalitete i kvantitete. Odgojitelji napominju kako nedostaje broj rekvizita za svako dijete ponaosob te upućuju na istrošene i potrgane rekvizite koji ne služe svojoj svrsi. Osim inovacije rekvizita, odgojiteljima su također potrebne veće dvorane jer trenutačne smatraju neprimjerenima i nesigurnima za izvođenje kinezioloških aktivnosti.
Abstract (english) Kinesiological activities are extremely important for children in early childhood and preschool age in order to encourage their proper growth and development. When a child is given the opportunity to be physically active, he accepts the challenge very well. It is necessary to nurture their natural need for movement as they form the habit of exercising and the habit of a healthy lifestyle. Kinesiological activity is a process that requires a great involvement of the educator who participates in the child's life and with his work encourages kinesiological activities from an early age. The implementation of kinesiology activities, in addition to the educator himself, is influenced by adequate spaces, equipment and means for their safe and quality implementation.
The space for kinesiological activities is a building space that is arranged and its size in accordance with the requirements of certain kinesiological activities that take place there. It is divided into open and closed space. The term equipment refers to a content or element specific to the field of kinesiology. The equipment consists of props, i.e. smaller items that are needed for exercise, devices on which physical activity takes place, and auxiliary technical means that help in easier organization of work. The means, which can be divided into visual, auditory and audiovisual, are used in physical and health education because their application enables children to better understand some motor movement and at the same time complements the live demonstration, which is very important and should not be omitted.
The goal of this research was to examine whether kindergartens have adequate spaces, equipment and resources for conducting kinesiology activities. 65 kindergartens from different counties of the Republic of Croatia participated in the research, and they were given an online Google form in order to determine the equipment of kindergartens in the Republic of Croatia. The research showed that most kindergartens have props and a hall intended for performing physical and health education and a playground, which is mostly located right next to the building of the kindergarten, but the problem of their quality and quantity is pointed out. Educators note that there is a lack of props for each individual child and point to worn and torn props that do not serve their purpose. In addition to the innovation of props, educators also need a larger hall because they believe that the current one is not suitable and safe for performing kinesiology activities.
Keywords
kineziološka aktivnost
predškolske ustanove
prostor
oprema
sredstva
Keywords (english)
kinesiological activity
preschool institutions
space
equipment
means
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:780863
Study programme Title: Graduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2023-07-19 08:57:21