Abstract | Cilj ovog rada je dati širi prikaz o dječjem kazalištu i djeci kao publici. Zbog malog broja istraživanja o djeci kao kazališnoj publici i kazališnoj publici općenito u Hrvatskoj i svijetu, proveden je ovaj projekt. Kazalište ima mnogo pozitivnih utjecaja na djecu poput
razvoja djetetovih emocija, govora, slušanja, razmišljanja, mašte, empatije i prosocijalnih vještina. U prvom dijelu govori se o tome što je kazalište, o njegovim dobrobitima za dječji razvoj i o „pet pozitivnih vrijednosti angažiranja djece u kazalištu, a ona su: zabava, psihološki razvoj, obrazovanje, uvažavanje estetike i razvoj buduće publike.“ (Reason 2010: 11) Potom se u radu govori o djeci kao kazališnoj publici i o načinu na koji djeca gledaju kazališnu predstavu. Za razliku od kazališta za odrasle, gdje uglavnom pojedinci kupuju karte na blagajni kazališta, djeca većinom kazališne predstave gledaju u kolektivu. Umjesto njih, mjesto, vrijeme i predstavu uglavnom biraju odrasli. U drugom dijelu rada se opisuje osobno proveden projekt čiji je dio odrađen na karipskom otoku Aruba, a drugi dio u Hrvatskoj. Projekt je proveden kako bi se vidjele sličnosti i razlike u razmišljanju, doživljaju i emocijama koje djeca osjećaju nakon pogledane kazališne predstave. Kako bismo bolje shvatili dječje odgovore i razmišljanje moramo se bolje upoznati s okolinom koja ih okružuje jer okolina, kultura i običaji imaju veliki utjecaj u oblikovanju nas kao osobe. Poslije upoznavanja s Arubom slijedi opis i provedba projekta. Ista predstava izvedena je u Hrvatskoj i na Arubi te je djeci postavljeno devet identičnih pitanja. Nakon intervjua s djecom proveden je razgovor s odgajateljicama. Prikupljeni odgovori dali su uvid u dječja razmišljanja o pogledanoj kazališnoj predstavi i predstavama općenito. Pri kraju su navedene sličnosti i razlike zabilježene tijekom gledanja kazališne predstave i razgovora s djecom u Hrvatskoj i na Arubi. Na kraju je napisan zaključak projekta i zaključak ovog završnog rada u cjelini. |
Abstract (english) | This work aims to give a broader view of children's theater and children as an audience. Due to the small amount of research on children as a theater audience and theater audiences in general in Croatia and the world, this project was carried out. Theater has many positive effects on children, such as the development of their emotions, speech, listening, thinking, imagination, empathy, and prosocial skills. The first part talks about what theater is, about its benefits for
children's development, and about the five most important positive values of engaging children in theater, which are: entertainment, psychological development, education, appreciation of aesthetics, and the development of the future audience. The thesis then talks about children as theater audiences and how children are watching a theater performance. In contrast to theaters for adults, where most individuals buy tickets at the theater box office, children mostly watch
theater performances in groups. For them, place, time, and play are mostly chosen by adults. In order to better understand children's answers and ways of thinking, we need to become more familiar with the environment that surrounds them because the environment, culture, and customs have a great influence on shaping us as people. After getting to know a little more about Aruba, the description and implementation of the project follow. The same play was performed in Croatia and Aruba, and the children were asked nine identical questions. After the interview with the children, an interview was conducted with the teachers. The collected answers gave a better insight into the children's thoughts about watching theater performances and about theater plays in general. Near the end of the thesis, while children were watching the theater play, after talking to them, similarities and differences were noted. At the end, the conclusion of the project and the conclusion of this final thesis are written. |