Abstract | Prilikom rada s predškolskom djecom potrebno je koristiti različita pomagala. Prilikom biranja pomagala odgajatelji imaju puno sredstava na izbor jer nisu ograničeni kao učitelji koji imaju puno školskih reformi. Odgajatelji također imaju zadatak prilagoditi sadržaj dobi, a za to ima nekoliko teorija. Jedna od njih je Piagetova, a druga je Bandurina. Djecu od najranije dobi treba poticati na samostalno učenje te koristiti takva sredstva. Kako bi djeca što više bila potaknuta na učenje potrebno im je osigurati takvu okolinu te sredstva s kojima se potiče njihovo učenje. Upravo su sredstva rada i pomagala ta koja će djecu potaknuti na razmišljanje i učenje. Za svaku dob djeteta postoje odgovarajuća pomagala kojima se sadržaj može primjeriti dobi. U vrtićima je potrebno osigurati prostor koji je namijenjen upravo ovakvom načinu učenja. Pomoću sredstava rada i pomagala najbolje se uči matematika. Sredstva koja se koriste za učenje matematike mogu biti pribadače, elastike, kocke i sl. Osim matematičkih sposobnosti kod djece se razvijaju i druge intelektualne vještine, razvija se fina motorika, okulomotorika, socijalne vještine i emocije. Sredstva i pomagala je moguće koristiti i kod rada sa djecom koja imaju poteškoće u razvoju. Djeci koja imaju poteškoće u razvoju potrebno je prilagoditi sva pomagala te se prilagoditi njima samima. Na ovaj način se dodatno mogu razvijati sposobnosti.
U tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi također se koriste različita pomagala i sredstva koja će djeci na još zanimljiviji i lakši način pokazati određene aktivnosti, olakšati shvaćanje određenih vježbi, pomoći im u savladavanju motoričkih gibanja, a sve zbog toga da djeca budu motiviranija za rad. Vizualna, auditivna, audiovizualna, tekstualna kao i tehnička sredstva i pomagala su sredstva kojima se može potaknuti djecu na rad. Sat tjelesne i zdravstvene kulture ima 4 dijela te svakom dijelu treba prilagoditi aktivnosti, a aktivnostima pomagala. U budućnosti će se kao pomagala u odgojno – obrazovnom procesu sve više koristiti računala kako bi se kod djece razvile osnove rada na računalu. Na računalima je sve više digitalnih igara pomoću kojih djeca bolje shvaćaju pojmove, ali mogu dobiti i viziju pojedinih sportova s kojima se ne susreću svakodnevno. |
Abstract (english) | When working with preschool children, it is necessary to use different aids. When choosing aids, educators have a lot of resources to choose from because they are not limited like teachers who have a lot of school reforms. Educators also have the task of adapting content to age, and there are several theories for this. One of them is Piaget's, and the other is Bandura's. Children should be encouraged to study independently and use such resources from an early age. In order for children to be encouraged to learn as much as possible, they need to be provided with such an environment and the means with which their learning is encouraged. It is the tools and aids that will encourage children to think and learn. There are appropriate means of work for each age of the child, the content of which can be adjusted to the age. In kindergartens, it is necessary to provide a space that is intended for this kind of learning. Mathematics is best learned with tools and aids. The means used for learning mathematics can be pins, rubber bands, cubes, etc. In addition to mathematical abilities, children also develop other intellectual skills, develop fine motor skills, oculomotor, social skills and emotions. Means of work can also be used when working with children who have developmental difficulties. Children with developmental difficulties need to adapt means of work sand adapt to them themselves. In this way, abilities can be further developed. In physical education various aids and means are also used that will show children certain activities in an even more interesting and easier way, facilitate the understanding of certain exercises, help them master motor movements, all in order to make children more motivated to work. Visual, auditory, audiovisual, textual as well as technical means and aids are means of encouraging children to work. This class has 4 parts, and activities and aids should be adapted to each part. In the future, computers will be used more and more as means of work to help children develop the basics of computer work. There are more and more digital games on computers that help children better understand concepts, but they can also get a vision of certain sports that they do not encounter on a daily basis. |