Title Uloga medija u procesu usvajanja jezika
Title (english) The role of the media in the language acquisition process
Author Marija Kobasić
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Committee member Maša Rimac Jurinović (predsjednik povjerenstva)
Committee member Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Committee member Monika Pažur (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2023-09-28, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Interdisciplinary Humanistic Studies Teaching Methods in the Humanistic Sciences
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract U radu je definiran pojam medija. Brojnim istraživanjima dokazano je da djeca sve više vremena provode izložena medijskom sadržaju. U suvremenom društvu mediji ostavljaju značajan utjecaj na odrasle, ali najugroženija su djeca. Kroz ovaj rad nastoji se prikazati kako mediji utječu na razvoj djece, a prije svega kritički se analizira kakva je uloga medija u procesu usvajanja jezika. U odabiru medijskog sadržaja kojima su djeca izložena ključnu ulogu imaju odrasli.
Mediji mogu povoljno i nepovoljno utjecati na cjelokupni dječji razvoj, pa tako i na jezični razvoj i razvoj govora. Same po sebi ne može ih se definirati ni kao dobre ni kao loše. Njihov utjecaj ovisi o pojedincu, kakvim će on medijima biti izložen i u kolikoj mjeri. Prve tri godine života ključne su u govorno-jezičnom razvoju djece i stoga je od velike važnosti birati kvalitetan sadržaj i sadržaj primjeren dobi djece.
Mediji se na različite načine koriste u odgojno-obrazovnom procesu. Tako se djeci putem medija i medijskog sadržaja pruža mogućnost usvajanja, kako materinskoga, tako i stranog jezika.
U svrhu rada provedeno je istraživanje o utjecaju medija na govorno-jezični razvoj djece s roditeljskog gledišta. Na temelju analize upitnika donose se zaključci o vrstama medija kojima su djeca izložena, vremenu koje provedu izloženi medijima, o širenju dječjeg rječnika kroz medijski sadržaj i o sudjelovanju roditelja u interakciji djece i medija. Kroz istraživanje, uvidjelo se da djeca u velikoj mjeri koriste elektroničke medije, a najčešće televiziju.
Nekolicina ispitanih se ne slaže s tvrdnjom da mediji utječu na jezični razvoj djece i smatraju da njihova djeca nisu usvojila nove riječi i izraze koristeći se medijskim sadržajima. Potrebno je sustavno jačati roditeljsku svijest o utjecaju medija na govorno-jezični razvoj djece.
Abstract (english) The paper defines the concept of media. Many researchs have proven that children spend more and more time exposed to media content. In modern society, the media has, a significant impact on adults, but the most vulnerable are children. Through this paper, it is attempted to show how the media influences the development of children, and above all to critically analyze the role of the media in the process of language acquisition. In selecting the media content to which children are exposed the key role have adults.
The media can have a positive and negative impact on the overall development of children, including language and speech development. In itself, they cannot be defined as good or bad. Their influence depends on the individual, what kind of media they will be exposed to, and to what extent. The first three years of life are crucial in the linguistic development of children and it is therefore of great importance to choose quality content and content appropriate to the age of children.
The media is used in different ways in the educational process. Thus, through media and media content, children are given the opportunity to adopt both mother tongue and foreign language.
For the purpose of the paper, a research was conducted on the influence of the media on the speech-language development of children from a parental point of view. Based on the analysis of the questionnaire, conclusions are given on the types of media to which children are exposed, the time they spend exposed to the media, the expansion of the children's dictionary through media content and the participation of parents in the interaction between children and media. Research has shown that children use electronic media to a large extent, and most often television. Several respondents disagree with the statement that the medai influences the language development of children and they consider that their children have not acquired new worlds and expressions using media content. It is necessary to systematically strengthen parental awareness of the impact of the media on the children's speech-linguistic development.
Keywords
mediji
utjecaj medija
usvajanje jezika
govorno-jezični razvoj
istraživanje
Keywords (english)
media
media influence
language acquisition
speech-language development
research
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:339735
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2023-10-06 11:35:07