Title Uloga medijskih sadržaja u procesu učenja/usvajanja jezika
Title (english) The role of media content in the process of language learning/acquisition
Author Karla Dimitrovski
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Committee member Monika Pažur (predsjednik povjerenstva)
Committee member Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Committee member Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2023-09-14, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Interdisciplinary Humanistic Studies Teaching Methods in the Humanistic Sciences
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Psychology Developmental Psychology
Abstract Ovaj rad govori o ulozi medijskih sadržaja u procesu učenja, odnosno usvajanja jezika. Jezik je osnovno sredstvo za komunikaciju među ljudima. Glavna mu je uloga komunikacija, no jezik djetetu daje i mnoge druge mogućnosti. Rano se djetinjstvo smatra vrlo pogodnim razdobljem za jezični razvoj. U toj se dobi stvaraju temelji za cijeli život. Znanstvenici su objasnili proces učenja/usvajanja jezika različitim teorijama, a neke od njih su bihevioristička, kognitivistička i nativistička koje su ukratko objašnjene u radu. Da bi dijete ovladalo jezikom, mora usvojiti ili naučiti jezične djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Na jezik utječu različiti čimbenici, a jedan od njih su i mediji ili medijski sadržaji.
Mediji služe za prenošenje informacija i komunikaciju, a dio su djetetove okoline već od najranije dobi. Medije je u današnjem svijetu nemoguće izbjeći, ali važno je medijski se opismeniti kako bi razumjeli medijske sadržaje. Medijska pismenost pomaže djeci razumjeti medijske sadržaje. To je važno jer osim pozitivnih utjecaja, poznato je da mediji mogu i negativno utjecati na djecu.
Cilj je ovog rada ispitati ulogu medijskih sadržaja u procesu učenja, odnosno usvajanja jezika prema mišljenjima odgojitelja koji su zaposleni u dječjim vrtićima. Cilj je i saznati koji se medijski sadržaji koriste u odgojno-obrazovnom radu s djecom, kakav je njihov utjecaj na učenje jezika i učenje općenito. Postavljene su tri hipoteze koje su provjerene istraživanjem. Potvrđena je jedino hipoteza da medijski sadržaji pozitivno utječu na proces učenja/usvajanja jezika, a hipoteze da su odgojitelji visoke stručne spreme i mlađe životne dobi skloniji korištenju medijskih sadržaja u radu s djecom i da su uvjeti za korištenje medijskih sadržaja bolji u gradskim vrtićima odbačene su.
Abstract (english) This paper talks about the role of media content in the process of language learning, i.e., language acquisition. Language is the basic means of communication between people. Its main role is communication, but language also gives many other possibilities to the child. Early childhood is considered a very favorable period for language development. At that age, the foundations for the whole life are created. Scientists have explained the process of language learning/acquisition with different theories, and some of them are behaviorist, cognitivist and nativist, which are briefly explained in the paper. For a child to master a language, he must acquire or learn the language activities of listening, speaking, reading, and writing. Language is influenced by various factors, and one of them is the media or media content.
The media are used to transmit information and communicate and are part of the child's environment from the earliest age. It is impossible to avoid the media in today's world, but it is important to become media literate to understand media content. Media literacy helps children understand media content. This is important because in addition to positive influences, it is known that the media can also have a negative influence on children.
The aim of this paper is to examine the role of media content in the learning process, i.e., language acquisition according to the opinions of preschool teachers. The goal is also to find out what media content is used in educational work with children, what is their influence on language learning and learning in general. Three hypotheses were put forward and verified by the research. The first hypothesis that media content has a positive effect on the process of language learning/acquisition is confirmed, but the hypotheses that preschool teachers with a higher education and who are younger are more inclined to use media content in their work with children and that the conditions for using media content are better in city kindergartens are rejected.
Keywords
jezik
mediji
medijski sadržaji
dijete
Keywords (english)
language
media
media content
child
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:033895
Study programme Title: Graduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2024-01-15 12:15:54