Abstract | U prvom poglavlju govorit će se općenito o razvoju djeteta predškolske dobi. Kada spominjemo razvoj djeteta predškolske dobi govorimo o razvoju motorike, razvoju govora, emocionalnom i socijalnom razvoj te razvoju igre. Sva navedena područja razvoja iznimno su važna kod djeteta predškolske dobi. Razvoj motorike podrazumijeva se kao sve veća djetetova sposobnost svrhovitog i skladnog korištenja vlastitog tijela za kretanje i baratanje predmetima. Za govor možemo istaknuti da je on složena psihofizička aktivnost čovjeka koja mu omogućuje komuniciranje s drugim ljudima putem sustava znakova i simbola. No, dijete se ne razvija samo tjelesno i motorički, već i socijalno i emocionalno. Razvoj odnosa prema sebi i drugima iz okoline je važan aspekt djetetova cjelokupnog razvoja. Evo nekoliko ključnih aspekata razvoja odnosa kod djece: emocionalna vezanost, socijalne vještine ,samosvijest, razvoj prijateljstava, razumijevanje društvenih normi, komunikacijske vještine. Dok se kroz razvoj igre dijete razvija i raste, zbog toga je ona temeljna djetetova djelatnost. Igra je izuzetno važna arena u kojoj se dijete razvija na različitim područjima, uključujući socijalni, emocionalni, tjelesni i spoznajni razvoj. U drugom poglavlju detaljnije će se objasniti razvoj govora te ćemo ga podijeliti na razvoj jezika i govora od rođenja do sedme godine života, poremećaji izgovora koji su sve češća pojava i osobitosti jezika i govora kod djece s teškoćama u razvoj. U trećem poglavlju rada detaljnije će se dotaknuti i razvoja motorike. Dakle, razvoj motorike kod djece u dobi od 6 do 12 mjeseci, razvoj motorike kod djece u dobi od 1 do 3 godine te razvoj motorike kod djece u dobi od 3 do 6 godina. Na temelju svega navedenog provest će se istraživanje putem anketnog upitnika, a u anketi će sudjelovati odgojitelji. |
Abstract (english) | In the first chapter, we will discuss the general development of preschool-age children. When we mention the development of preschool-age children, we are referring to motor development, language development, emotional and social development, and play development. All of these areas of development are extremely important for preschool-age children. Motor development is understood as the child's increasing ability to purposefully and harmoniously use their own body for movement and object manipulation. Regarding speech, it is a complex psychophysical activity of humans that enables them to communicate with others through a system of signs and symbols. However, a child does not only develop physically and motorically but also socially and emotionally. Developing relationships with oneself and others in the environment is an important aspect of the child's overall development. Here are some key aspects of children's relationship development: emotional attachment, social skills, self-awareness, friendship development, understanding of social norms, and communication skills. As a child grows and develops through play, it becomes a fundamental activity for them. Play is an extremely important arena in which a child develops in various areas, including social, emotional, physical, and cognitive development. In the second chapter, we will explain the development of speech in more detail. We will divide it into language and speech development from birth to the age of seven, pronunciation disorders which are becoming increasingly common, and peculiarities of language and speech in children with developmental difficulties. In the third chapter of this work, we will delve into motor development in more detail. Specifically, we will focus on motor development in children aged 6 to 12 months, motor development in children aged 1 to 3 years, and motor development in children aged 3 to 6 years. Based on all of the above, research will be conducted through a questionnaire survey, with educators participating in the survey. |