Abstract | Igra je sastavni dio odrastanja, a kroz glazbu dijete uči o sebi i svijetu oko sebe. Svaka je igra, pa tako i glazbena, važan dio dječjeg života. Igra je aktivnost koja izaziva buđenje pozitivnih emocija i kojom se ostvaruju unutrašnje potrebe djeteta. Glazbena igra razvija djetetov senzibilitet za zvuk i glazbu što s obzirom na brojne dobrobiti glazbe doprinosi razvoju djetetove cjelovite ličnosti.
Osim igre, u radu se govori i o glazbi te važnom utjecaju na dijete, njegov rast i razvoj. Glazba pridonosi dobrobiti djeteta i utječe na njegove motoričke i kognitivne sposobnosti te emocionalni, socijalni i jezični razvoj.
Cilj rada je opisati različite oblike glazbene igre te prikazati vrste glazbenih igara za djecu rane i predškolske dobi. Istaknuto je kako glazbene aktivnosti mogu imati značajan utjecaj na sve aspekte djetetovog razvoja, uključujući kognitivni, socio-emocionalni, psihomotorni razvoj te razvoj govora. Navodi se uloga odgojitelja u provođenju različitih aktivnosti s djecom koja, uz glazbene kompetencije, zahtijeva određene metodičke pristupe, te zahtjeva pripremu, strpljenje, razumijevanje, motivaciju odgojitelja. Provođenje glazbenih aktivnosti u radu s djecom rane i predškolske dobi pritom treba biti u skladu s Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2015) koji ističe važnost djetetova učenja u kontekstu igre i svrhovitih istraživačkih aktivnosti koje su temeljene na neposrednom iskustvu djeteta, a koje su usmjerene njegovom cjelovitom razvoju.
Uz prikaz različitih oblika i vrsta glazbenih igara navedene su različite metode ili tehnike koje se koriste u provedbi glazbenih aktivnosti poput pokreta, korištenja aplikacija i udaraljki, dramatizacije i pjesme/skladbe u priči.
Ključnu ulogu u poticanju te zastupljenosti glazbenih aktivnosti u odgojno - obrazovnoj praksi u radu s djecom rane i predškolske dobi imaju odgojitelji. Putem glazbene igre koja uz izvođenje različitih oblika i vrsta glazbenih aktivnosti podrazumijeva i poticanu te samoorganiziranu glazbenu igru djece, uz razvoj djetetovih glazbenih kompetencija dolazi do razvoja djetetove cjelovite ličnosti. |
Abstract (english) | Play is an integral part of growing up, and through music a child learns about himself and the world around him. Every game, including musical game, is an important part of a child's life. Play is an activity that evokes positive emotions and fulfills a child's inner needs. Musical play develops the child's sensitivity to sound and music, which, given the many benefits of music, contributes to the development of the child's complete personality.
In addition to the game, the paper also talks about music and its important influence on the child, his growth and development. Music contributes to a child's well-being and affects his motor and cognitive abilities as well as emotional, social and language development.
The aim of the paper is to describe the different forms of musical games and to show the types of musical games for children of early and preschool age. It is pointed out that musical activities can have a significant impact on all aspects of a child's development, including cognitive, socio-emotional, psychomotor and speech development. The role of the educator in carrying out various activities with children is stated, which, in addition to musical competence, requires certain methodical approaches, and requires preparation, patience, understanding, and motivation of the educator. The implementation of musical activities in working with children of early and preschool age should be in accordance with the National Curriculum for Early and Preschool Education (2015), which emphasizes the importance of the child's learning in the context of play and purposeful research activities that are based on the immediate experience of the child, and which are aimed at his complete development.
In addition to the presentation of different forms and types of musical games, various methods or techniques used in the implementation of musical activities such as movement, use of applications and percussion, dramatization and song/composition in the story are listed.
Educators play a key role in encouraging and representing musical activities in educational practice in working with children of early and preschool age. Through musical play, which, in addition to the performance of various forms and types of musical activities, also includes encouraged and self-organized musical play by children, along with the development of the child's musical competences, the development of the child's complete personality occurs. |