Title Slikovnica kao poticaj za jezični razvoj
Title (english) Picture book as a stimulus for language development
Author Ana Lukačin
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Committee member Josipa Kraljić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Committee member Monika Pažur (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Teacher Education Zagreb
Defense date and country 2024-07-09, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philology
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Early Childhood and Preschool Pedagogy
Abstract Slikovnica je prva knjiga s kojom se dijete susreće, a obogaćena je ilustracijama i tekstom. Čitanje slikovnica potiče kod djece razvoj govora, mašte, kreativnosti i pamćenja. Osim toga, stvara se i povezanost između roditelja i djeteta, odnosno odgojitelja i djeteta. U teorijskome dijelu ovoga rada govori se općenito o slikovnici, vrstama slikovnica i funkcijama slikovnica u jezičnome razvoju djece. Da bi slikovnica poticala razvoj govora, spoznaje i emocija, ona mora biti primjerena djetetovoj dobi i interesima. Nadalje, govori se o karakteristikama govornoga razvoja i ulozi odgojitelja i okruženja u jezičnome razvoju. Potrebno je osigurati poticajno okruženje koje će djecu poticati na istraživanje i otkrivanje, kao i na međusobnu suradnju.
U istraživačkom dijelu rada provedeno je istraživanje pet slikovnica namijenjenih djeci do 2. godine života. Istraživanje je provedeno u programu Sceetch Engine, a istraživalo se koji je broj riječi i rečenica u pojedinim slikovnicama te koje su najčešće imenice, glagoli i pridjevi. Rezultati istraživanja pokazuju da slikovnica „Medo Bruno u vrtiću‟ ima najveći prosječni broj riječi u rečenici, ali najmanji ukupan broj riječi. S druge strane, slikovnica „Što radi Pino?‟ ima najmanji prosječni broj riječi u rečenici, ali najveći broj rečenica. Najveći broj riječi, imenica, glagola i pridjeva ima slikovnica „Miffy na snijegu‟. Od imenica se najviše pojavljuju vlastite imenice, a od glagola, najčešći je glagol biti. Što se tiče pridjeva, oni se pojavljuju u manjoj mjeri. Svi dobiveni podatci prikazani su u tablicama.
Abstract (english) The picture boo kis the first book a child encounters, and it is enriched wit illustrations and text. Reading picture books encourages the development of speec, imagination, creativity and memory in cildren. In addition, a connection is created between parent and child, that is, educator and cild.
In te theoretical part of this paper, we talk about picture books in general, the types of picture books and the functions of picture books in cildren´s linguistic development. In order for the picture book to encourage the development of speech, cognition and emotions, it must be appropriate for the child´s age and interests. Furthermore, the characteristics of speech development and the role of educators and the environment in language development are discussed. It is necessary to provide a stimulating environment that will encourage children to research and discover, as well as mutual cooperation.
In the research part of the work, a study of five picture books intended for children up to 2 years of age was carried out. The research was conducted in te Sceetch Engine program, and the number of words and sentence sin individual picture books was investigated, and which nouns, verbs and adjectives are most common. The research results show that the picture book „Medo Bruno u vrtiću‟ has the highest average number of word sin a sentence, but the lowest total number of words. On the other hand, the picture book „Što radi Pino?‟ has the lowest average number of words per sentence, but the highest number of sentences. The picture book „Miffy na snijegu‟ has the largest number of words, nouns, verbs and adjectives. Of the nouns, proper nouns appear the most, and of the verbs, the most common is the verb to be. As for adjectives, they appear to a lesser extent. All obtained dana are presented in tables.
Keywords
slikovnica
jezični razvoj
vrste slikovnica
odgojitelj
okruženje
Keywords (english)
picture book
language development
types of picture books
educator
environment
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:147:347719
Study programme Title: Undergraduate University Study of Early and Preschool Education Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2024-07-31 11:30:29