Abstract | Stvaranje poticajnog okružja za djecu rane dobi u obiteljskom i obrazovnom okružju te suradnja između njih iznimno su važni za dobrobit djeteta. Dijete prvo uspostavlja socijalni kontakt unutar obitelji. Kvaliteta obiteljskih odnosa, roditeljski stil i kućno ozračje značajno utječu na djetetov kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj. Uz obiteljski dom, ponekad i veći dio djetetova dana dijete provede u vrtiću. Vrtić pruža djetetu strukturirane prilike za učenje, socijalizaciju i igru izvan obiteljskog doma. Dobro osmišljen vrtićki program potiče dječju znatiželju, kreativnost i samostalnost. Vrlo je bitno da cijela zajednica vrtića, posebno odgojitelji, osiguraju djeci kreativan, kvalitetan i koristan boravak u vrtiću. Odgojitelji igraju ključnu ulogu između djeteta, obitelji i institucionalnog okružja. Njihova stručnost i pristup direktno utječu na kvalitetu djetetova iskustva u vrtiću. Odgojitelj igra veliku ulogu i u održavanju partnerstva između roditelja i vrtića. Prostorno-materijalni uvjeti značajno utječu na kvalitetu života, odgoja i učenja. Važna je i dječja socijalna razvijenost, kao i odnosi s vršnjacima. Prostorni aspekt obuhvaća organizaciju prostora, opreme i materijala, dok vremenska dimenzija naglašava slobodu, fleksibilnost i prilagođavanje vremena individualnim potrebama prema humanističkoj koncepciji. Najvažnije je da se uvijek polazi od djeteta, uzimajući u obzir njegovu potrebu za istraživanjem, te njegove mogućnosti i želje. |
Abstract (english) | The topic of this paper is creating a stimulating environment for young children in family and educational settings, and the importance of cooperation between them for the child well-being. The child first establishes social contact within the family. The quality of family relationships, parenting style, and home atmosphere significantly influence the child's cognitive, emotional and social development. In addition to the family home, children often spend a large part of their day in kindergarten. Kindergarten provides the child with structured opportunities for learning, socialization, and play outside the family home. A well-designed kindergarten program encourages children's curiosity, creativity, and independence. It is very important that the entire kindergarten community, especially educators, provides children with a creative, quality, and beneficial stay in kindergarten. Educators play a key role between the child, family, and institutional environment. Their expertise and approach directly affect the quality of the child's experience in kindergarten. The educator also plays a major role in maintaining partnerships between parents and kindergarten. Spatial-material conditions significantly affect the quality of life, upbringing, and learning. Children's social development relationships with peers and are also important. The spatial aspect includes the organization of space, equipment, and materials, while the time dimension emphasizes freedom, flexibility, and adapting time to individual needs according to a humanistic concept. The most important thing is to always start from the child, taking into account their need for exploration, as well as their abilities and desires. |