Abstract | Tema ovog rada je poticanje govornog razvoja djece jasličke dobi kroz slikovnicu. Slikovnica je prva djetetova knjiga te ima važnu ulogu u njegovom životu. Čitaju i slikovnicu utječemo na djetetov kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj. Stoga je potrebno obratiti panju na njezino oblikovanje. U prvom dijelu rada govori se o razvojnim karakteristikama djece jasličke dobi. U drugom dijelu rada obra uje se teorijski aspekti slikovnice. Odnosno opisana je povijest slikovnice kako u svijetu tako i u Hrvatskoj te su spomenuti značajniji autori. U četvrtom dijelu govori se o vrsti, ulozi i funkciji slikovnice te koja je razlika između slikovnice i ilustrirane knjige. U petom poglavlju obrađena je ilustracije slikovnica koje su bile dio projekta. U šestom poglavlju je obrađena uloga slikovnice u odgojno-obrazovnom sustavu kroz teme kako izabrati kvalitetnu slikovnicu, koja je uloga roditelja i odgojitelja u čitanju slikovnice te kakvo je to dijaloško čitanje slikovnice. U sljedećem poglavlju, sedmom, opisano je kakvo je to poticajno jezi no-komunikacijsko okruženje. U osmom poglavlju rada opisana je interaktivna didaktička slikovnica. U posljednjem dijelu rada opisan je projekt pod nazivom "Slikovnice na putu". U suradnji s roditeljima svako dijete je imalo kod sebe tjedan dana slikovnice koje su zajedno čitali i listali. Na kraju roditelj je napisao osvrt kako su ti dani zajedničkog čitanja izgledali. Slikovnice su prilagođene dobi djece pošto se radi o mješovitoj jasličkoj skupini. Naposljetku, kolegica i ja provele smo neke aktivnosti unutar skupine. |
Abstract (english) | The topic of this paper is stimulating speech development in nursery age children with the aid of picture books. A picture book is a child's first book and plays an important role in their life. By reading a picture book, we influence the child's cognitive, social, and emotional development. Consequently, it is necessary to pay attention to its design. The first part of the paper discusses the developmental characteristics of children of nursery age. The second part of the paper elaborateson the theoretical aspects of picture books; that is, it describes the history of picture books both in the world and in Croatia, and it states the most important authors. The fourth part discusses the type, role, and function of a picture book and the difference between a picture book and an illustrated book. The fifth chapter deals with the illustrations of the picture books that were part of the project. The sixth chapter examines the role of picture books in the educational system through topics such as: how to choose a quality picture book, what is the role of parents and educators in reading picture books, and what is a dialogical reading of a picture book. The next, seventh chapter, explains what is a stimulating language and communication environment. The eighth chapter of the paper describes an interactive didactic picture book. And the last part of the paper describes a project called "Pictures on the Road". Each child had picture books with them for a week, which they read and paged through together with their parents. At the end, the parent wrote a review on what those days of joint reading looked like. The picture books were ageappropriate tailored to suit the children, since the daycare group was a mixed one. Finally, my colleague and I conducted some activities within the group. |