Abstract | Glazba je bitan dio dječjeg razvoja. Mnoga istraživanja dokazuju da ako su djeca okružena glazbom, to uvelike utječe na njihov rast i razvoj. Glazba je bitna za razvoj emocionalnih, intelektualnih, socijalnih i tjelesnih sposobnosti djece, ali isto tako i za sam razvoj mozga te djetetove inteligencije, čime se i bave mnogi znanstvenici i istraživači. Cilj je ovoga rada potaknuti odgojitelje i roditelje na poticanje glazbenog stvaralaštva kod djece rane i predškolske dobi te općenito naglasiti važnost poticanja glazbenog stvaralaštva kod djece od najranije dobi. Kad govorimo o glazbenom stvaralaštvu, potrebno je prvo objasniti što je to uopće glazba, zašto je bitna te kako utječe na dječji razvoj i što se time jača kod djece. Nakon toga bitno je skrenuti pozornost na stvaralaštvo, odnosno objasniti pojam glazbeno stvaralaštvo te kako se do njega dolazi. Glazbene aktivnosti u dječjem vrtiću moraju biti sastavni dio jednog dana u vrtiću. Kako bi djecu poticali na glazbeno stvaralaštvo, odgojitelji moraju raditi s djecom i provoditi aktivnosti u kojima se jača njihova glazbena kompetencija. Također je bitan centar za glazbeno istraživanje koji se nalazi u sobi dnevnog boravka dječjeg vrtića jer će tako djeca kada osjete želju za stvaranjem, pristupiti mu i imati mogućnost izraziti se u tom trenutku. Poticanje glazbenog stvaralaštva u vrtiću prisutno je svakodnevno te odgojitelji moraju biti svjesni njegova značaja i važnosti da djecu u danom trenutku pravilno usmjere, a ne prekidaju ih tijekom glazbenog stvaranja. Na kraju rada navode se primjeri poticanja glazbenog stvaralaštva djece rane i predškolske dobi te primjer jedne glazbene aktivnosti u dječjem vrtiću. |
Abstract (english) | Music is an essential part of children's development, and numerous studies prove that being surrounded by music greatly influences their growth and development. It is crucial for the development of children's emotional, intellectual, social, and physical abilities, as well as for brain development and intelligence, which is the focus of many scientists and researchers. The goal of this paper is to emphasize to educators and parents the importance that musical creativity has in the development of young and preschool-aged children, and to encourage them to cultivate it. When discussing musical creativity, it is first necessary to explain what music is, why it is important, how it affects children's development, and what aspects of their abilities it strengthens. Afterward, it is important to draw attention to the concept of creativity, what it is, and how it comes about, thus also explaining the concept of musical creativity. Musical activities in a kindergarten should be an integral part of the daily routine, and to encourage children's musical creativity, educators must work with the children and engage them in activities that strengthen their musical competence. The music exploration area located in the kindergarten's playroom is also crucial, as it allows children to access the area and express themselves musically whenever they feel the urge to create. Encouraging musical creativity in kindergarten is a daily practice, and educators must be aware of its significance and know how to properly guide children in those moments without interrupting their musical creation. At the end of the paper, examples of encouraging musical creativity in young and preschoolaged children are provided. |