Abstract | Ovaj diplomski rad temelji se na prikazu primjene edukativnih robota u procesu učenja programiranja u osnovnom obrazovanju. Poučavanje programiranja omogućuje učenicima razmišljanje na drugačiji način. Samo programiranje, za učenike koji su tek započeli s učenjem programiranja, jest najčešće veliki izazov. Međutim, korištenjem robota pri učenju istog, učenici imaju mogućnost vizualizirati te fizički osvijestiti, odnosno doživjeti elemente programiranja koji inače djeluju apstraktno i zahtjevno. Programski alat poput Scratch-a, vizualnog programskog jezika koji je namijenjen djeci od 8 do 16 godina, uvelike potiče na razvijanje mašte, raznih ideja te kreativnosti. Nadalje, fokus će biti i na uređajima poput Codey Rockyja i mBot-a, edukacijskim robotima. Rad će pružiti pregled karakteristika, prednosti i nedostataka, njihove tehničke specifikacije te mogućnosti programiranja ovih robota kao alata za poticanje razvoja računalnog razmišljanja kod učenika. U radu će biti analizirane prednosti korištenja edukativnih robota u procesu učenja programiranja, uključujući praktično iskustvo, interaktivnost, poticanje kreativnosti i timskog rada. Također, istaknut će se i nedostaci, kao što su troškovi, ograničene mogućnosti programiranja ili tehnički problemi koji se mogu javiti. Cilj ovog rada je pružiti cjelovit pregled primjene edukativnih robota u obrazovnom kontekstu. Prikazat će se i primjena edukativnih robota u nekim drugim predmetima u osnovnoj školi poput glazbene kulture, likovne kulture, matematike, prirode i društva. Kroz primjere primjene u predmetima, biti će predstavljeno na koji način edukativni roboti mogu poticati kreativno i računalno razmišljanje, umjetničke izražaje te suradnju me u učenicima. Osim toga, rad će raspravljati o tome kako integracija edukativnih robota u nastavu može unaprijediti razumijevanje tehnologije te potaknuti interes učenika za STEM područja. Na kraju, ovaj rad ima za cilj pružiti pregled mogućnosti i izazova u korištenju edukativnih robota za učenje programiranja kako bismo zapravo unaprijedili načine na koje ćemo potaknuti učenje i razvijanje vještine kod budućih generacija učenika. |
Abstract (english) | This thesis is based on the presentation of the application of educational robots in the process of learning programming in primary education. Teaching programming allows students to think in a different way. Programming itself, for students who have just started learning programming, is usually a big challenge. However, by using a robot while learning it, students have the opportunity to visualize and physically become aware, that is, to experience elements of programming that otherwise seem abstract and demanding. A programming tool like Scratcha visual programming language intended for children aged 8 to 16, greatly encourages the development of imagination, various ideas and creativity. Furthermore, the focus will be on devices like Codey Rocky and mBot, educational robots. The paper will provide an overview of the characteristics, advantages, and disadvantages, as well as their technical specifications, the possibility of programming these robots as a tool to encourage the development of computational thinking in students. The paper will analyze the advantages of using educational robots in the process of learning programming, including practical experience, interactivity, encouraging creativity and teamwork. Disadvantages, such as costs, limited programming possibilities or technical problems that may occur, will also be highlighted. The aim of this work is to provide a comprehensive overview of the application of educational robots in an educational context. The application of educational robots in some other subjects in elementary school, such as music culture, art, mathematics, science, will also be presented. Through examples of application in subjects, it will be presented how educational robots can encourage creative and computational thinking, artistic expression and cooperation among students. In addition, the paper will discuss how the integration of educational robots into the classroom can improve the understanding of technology and stimulate students' interest in STEM fields Finally, this paper aims to provide an overview of the opportunities and challenges in using educational robots to teach programming in order to actually advance the ways in which we will encourage learning and skill development in future generations of students. |