Abstract | U ovom diplomskom radu nastojala se obuhvatiti tema volontiranja učenika osnovnoškolske dobi. Teorijski dio rada posvećen je općenito samom pojmu volontiranja, volontiranju koje se provodi u Republici Hrvatskoj, motivima vezanim uz volontiranje, posljedicama volontiranja, volontiranjem djece i mladih te nekim primjerima volontiranja maloljetnika u Sjedinjenim Američkim Državama i Republici Hrvatskoj. U istraživačkom dijelu rada prikazat će se rezultati istraživanja koje je provedeno na uzorku od 60 učenika osnovnoškolske dobi (13 dječaka i 47 djevojčica). Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi kako učenici doživljavaju iskustvo volontiranja te na temelju opisa tog iskustva odrediti smjernice za buduća istraživanja tog fenomena kao i njegovu praktičnu primjenu. Rezultati istraživanja pokazuju kako volontersko iskustvo ostavlja vrlo pozitivan dojam na osobe koje u njemu sudjeluju. Učenici, podjednako dječaci i djevojčice, zadovoljni su volontiranjem te su izrazili veliku želju za daljnjim volontiranjem. Spremni su preporučiti volontiranje drugima. Od pozitivnih posljedica volontiranja, najviše se ističe porast osjećaja zadovoljstva, koji se javlja nakon što učenici nekome pomognu. Primijetilo se, kako je najviše ciljeva u odgoju i obrazovanju učenika postignuto iskustvom u kojem su učenici doživjeli određene psiho-emocionalne trenutke, tako što su povezali teoriju s praksom, razumijevajući, ujedno, suodnose koji se odvijaju u njihovom društvu, okolini i zajednici. Vlastitim doprinosom, provodeći brojne volonterske akcije i aktivnosti, učenici mogu unaprijediti društvo te podignuti važnost moralnih vrijednosti. |
Abstract (english) | The aim of this graduate thesis was to cover the topic of volunteering of elementary school students. The theoretical part of the thesis is generally devoted to the very concept of volunteering, volunteering carried out in the Republic of Croatia, motives connected to volunteering, the consequences of volunteering, volunteering of children and young people, and some examples of volunteering of minors in the United States of America and the Republic of Croatia. In the research part of the thesis, the results of the research will be presented on the sample of 60 elementary school students (13 boys and 47 girls). The main aim of the research was to determine how students understand the experience of volunteering and to outline the guidelines for the future research of this phenomenon, as well, as its practical use, based on the description of this experience. Research results show that volunteering experience leaves a very positive impression on the people involved. Pupils, equally boys and girls, are happy with volunteering and expressed a great desire for further volunteering. They are willing to recommend volunteering to others. Of the positive consequences of volunteering, the greatest emphasis is on the increase in the sense of satisfaction that occurs in the students after helping somebody. It was noticed, that the most goals in the education of the students were achieved by the experience in which the students experienced certain psycho-emotional moments by linking the theory to practice, understanding, at the same time, the relationships that take place in their society, the environment and the community. Through their own contribution, carrying out numerous volunteer actions and activities, students can improve society and raise the importance of moral values. |