Abstract | Tema i predmet ovog rada je glazba i pokret, a cilj je utvrditi njihovu povezanost. Utvrditi kako je nastala glazba, od kud potječe i kako se ona kroz stoljeća i godine mijenjala. Kako ona djeluje na djecu i na koji način trebamo postupiti sa ta dva pojma.
Glazba i pokret su urođeni svoj djeci i jedan su od glavnih čimbenika za njihov razvoj. Glazba pokreće, uveseljava, stvara napetost i rastužuje. To je umjetnost koja se stvara prirodnim putem- poput tišine, pjevanje ptica ili putem glazbala odnosno instrumenata. S druge strane pokret je povezan s glazbom, ako gledamo iz aspekta plesa. Pokret je kretanje koje omogućuje ljudskom tijelu da održava ravnotežu i stabilnost.
Riječ muzika dolazi od grčke riječi „mousike“, koja potječe od riječi „ muza“.
Niti jedno dijete ne može mirovati kada čuje glazbu, bio to namjeran pokret za ples ili instiktivno gibanje kada čuje glazbu. Pokret i glazba važni su za senzomotorički razvoj djeteta. U svakoj aktivnosti koju djeca izvode, glazba neće biti isključena, osim u onim aktivnostima gdje je to neizbježno. Čini se da je sve jednostavnije kroz glazbu i kroz ples. Glazba pomaže djeci kod manjka samopouzdanja i sramežljivosti. Kada pjevaju ili plešu osjećaju se kao u drugoj dimenziji i zaborave na svijet oko sebe. Glazbom se ljudi rješavaju stresa, nervoze, ona utječe na naše ponašanje i raspoloženje jednako kao i pokret. Pokret pomaže djeci i odraslima tako što utječe na ubrzavanje metabolizma, stanice mozga se razvijaju, poboljšava se koncentracija, dječja maštovitost postaje bogatija, razvija se senzibilitet za glazbu i pokrete. |
Abstract (english) | The theme and the subject of this work is the music and movement, and the goal is to establish their relationship. Determine how she came to music, from where originates and how it is through the centuries and the years changed. How it effects children and how we need to proceed with this two concepts.
Music and movement are innate to children and are one of the main factors for
their development. Music moves us emotionally, makes us happy, creates
tension, makes us sad.
The word music comes from the Greek word "mousike", which originates from
the word "muse".
It is an art form that is created by natural means–such as silence, singing
birds or through instruments. Furthermore, movement is directly related to
music, if observed through the perspective of dance. Movement is made up of
the motions that allow the human body to maintain balance and stability.
No child can rest when he or she is listening to music, whether it is a deliberate
dance movement or instinctive motion. Movement and music are important for
the sensomotoric development of the child. In any activity that children may
perform, music will not be excluded except in those activities where it is
inevitable. Life seems to be appear more simple while listening to music and
dancing. Music helps children with lack of confidence and shyness. When they are singing or dancing, they feel like in another dimension and forget about the world around them. With music, people can get rid of stress and nervousness, due to the
fact it affects our behavior and mood just as well as our movement. Movement
helps children and adults in a way that accelerates metabolism, develops brain
cells, improves concentration, enriches children's imagination and further
increases sensitivity to music and motion. |