Abstract | U ovom završnom radu bit će riječi o važnosti tjelesnog vježbanja i njegova utjecaja na socioemocionalni razvoj i ponašanje djece s teškoćama u razvoju. Cilj rada je pobliže upoznati važnost tjelesnog vježbanja i mnogostruke prednosti koje ono donosi djeci s teškoćama u razvoju. Neke od njih su: doprinos višoj razini zdravlja, razvoj fizičkih, emocionalnih, socijalnih i kognitivnih obilježja, razvoj samopouzdanja, socijalizacije, sklapanje prijateljstava, usvajanje pravila i slijeđenje uputa. Objasnit ću pojedinosti vezane uz socijalni i emocionalni razvoj djece s teškoćama u razvoju koji se razlikuje od razvoja tipičnih vršnjaka budući da je povezan sa stupnjem općeg mentalnog razvoja što dovodi do poteškoća u socijalnim interakcijama. Pobliže ću opisati određene teškoće poput poremećaja autističnog spektra, Down sindroma, ADHD-a i cerebralne paralize. Budući da su te teškoće prisutne kod djece koja sudjeluju u projektu ˝Moje pravo na igru i sport˝, u sklopu Centra za edukaciju i savjetovanje ˝Sunce˝, opisati ću i način prilagođavanja kinezioloških aktivnosti djeci s navedenim teškoćama. Također, opisana je uloga i cilj voditelja kinezioloških aktivnosti namijenjenih djeci s teškoćama u razvoju. Na kraju ovog završnog rada nalazi se istraživanje provedeno u sklopu projekta ˝Moje pravo na igru i sport˝, u kojem su roditelji ispunili anketni upitnik, a on se odnosio na njihova zapažanja i procjene djetetova ponašanja i emocija tijekom provedenih kinezioloških aktivnosti. Anketni upitnik je sadržavao 13 tvrdnji na koje su roditelji mogli odgovoriti na skali mogućnosti - potpuno se ne slažem, djelomično se ne slažem, niti se slažem niti se ne slažem, djelomično se slažem i u potpunosti se slažem. Rezultati su pokazali kako postoji povezanost tjelesnog vježbanja s razvojem dječjeg samopouzdanja i socijalizacije s vršnjacima kao i većeg zadovoljstva nakon vježbanja, a time možemo potkrijepiti mnoge tvrdnje i prijašnja istraživanja. |
Abstract (english) | This Bachelor paper will cover the importance of physical exercise, it's impact on social and economic development, and behaviour of children with developmental difficulties. The aim of this paper is acquainting with the importance of physical exercise and the benefits it offers to children with developmental difficulties. The benefits are numerous, with some of them being: greater general health, development of physical, emotional, social, and cognitive traits, improvement of self-esteem, socialization and friend-making, rule-learning, and following instructions. Social and emotional development, which differs from that of unaffected children, will be clarified as it is associated with the level of overall mental development, and may lead to difficulty in social interaction. Specific conditions, such as autistic spectrum disorder, Down syndrome, ADHD, and cerebral palsy will be analysed. Seeing as these difficulties are present in children involved in the „My right to play and sport“ project within the Center for education and counselling „Sunce“, the approach of adapting kinesiological activities will be discussed. Furthermore, the position and aim of the kinesiology instructor of the aforementioned project is illustrated. Lastly, this paper contains a research conducted within the „My right to play and sport“ project. In it, parents completed a questionnaire about their personal observation and assessment of their childs behaviour and emotions during implementation of said kinesiological activities. The questionnaire contained 13 statements to which parents could answer on a fixed scale ranging from „agreeing completely“ to „disagreeing completely“. The results indicated that there is correlation between physical exercise and positive development of children's self-esteem and social interactions with their peers, as well as a feeling of general satisfaction. It stands as testament to many such claims and research conducted on this subject. |