Title Pojava anglizama u naslovima časopisa za mlade
Title (english) The appearance of anglicisms in youth magazines
Author Lucija Dorotić
Mentor Marijana Togonal (mentor)
Committee member Matilda Kolić Stanić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ivan Uldrijan (član povjerenstva)
Committee member Marijana Togonal (član povjerenstva)
Granter Catholic University of Croatia (Department of Communication Sciences) Zagreb
Defense date and country 2023-10-26, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Communicology
Abstract Utjecaj masovnih medija na društvene zajednice nikada nije bio veći, a masovna komunikacija nikada nije bila raširenija negoli danas. Novi su mediji postali glavni alati komunikacije, a tehnološki napredak omogućio je lakši razvoj telekomunikacija, jednostavniju trgovinu i prijevoz te doprinio razvoju komunikacijskih znanosti i znanosti općenito. Proces globalizacije nastao je kao ideja o međusobnome povezivanju poslovnoga, gospodarskoga i ekonomskoga tržišta na svjetskoj razini kako bi se omogućila liberalizacija financijskoga tržišta, no danas se ipak može govoriti i o globalizaciji u komunikacijama, jeziku, kulturi, ekologiji, znanosti i brojnim drugim sferama društvenoga života. Brisanje granica na političkoj i gospodarskoj razini doprinijelo je, između ostaloga, isticanju jednoga jezika kao jezika globaliziranoga svijeta. Engleski je jezik postao jezik svjetske komunikacije i samim time jezikom globalizacije što je pogodovalo povećanju utjecaja engleskoga jezika na druge jezike. Širenje engleskoga jezika ili tzv. anglizacija drugih nacionalnih jezika, dovela je do negativnih posljedica ̶ ugrožavanja tzv. „malih jezika“ u smislu miješanja jezičnih elemenata koji pripadaju različitim jezičnim kodovima te osobito preuzimanje izvornih engleskih riječi u situacijama kada postoji uvriježena i prihvaćena domaća inačica. S obzirom na navedeno posljednjih se godina intenzivno istražuje na koji sve način i na kojim razinama engleski jezik utječe na hrvatski jezik (ali i druge nacionalne jezike) što jest i tema ovoga diplomskog rada. Cilj je rada istražiti i analizirati jezične elemente engleskoga jezika koji se pojavljuju u časopisu za mlade „OK!“ te istražiti u kojim se situacijama i koje engleske riječi rabe u navedenome časopisu.
U prvome se poglavlju analiziraju ključni pojmovi povezani s globalizacijom te se daje kratak presjek preuzimanja dominantne uloge engleskoga jezika kao neslužbenoga jezika međunarodne komunikacije. Drugo je poglavlje posvećeno masovnoj komunikaciji te važnosti medijske pismenosti u suvremenom dobu. Usput su u tome poglavlju izdvojene neke uočene pogreške pri korištenju engleskoga jezika u javnoj komunikaciji. U posljednjemu poglavlju iznijeti su rezultati provedenoga istraživanja.
Abstract (english) The impact of mass media on social communities has never been more prominent and mass communication more widespread than nowadays. New media have become main communication tools; technological progress has enabled an easier development of telecommunications, simplified trade and transport, and contributed to the development of telecommunication science and science in general. The globalisation process started with the aim of connecting the market of business, economy and economics at the global level in order to liberalise financial market, but today we are witnessing that the globalisation has affected the communications, language, culture, ecology, science and many other social life spheres. The disappearance of borders at political and economic level has, among other this, highlighted one language as the language of the globalised world. The English language has become the language of world’s communication i.e., the language of globalisation which has favoured the increasing influence of English on other languages. The increasing spread of the English language or the so called anglicisation of other national languages, has had negative consequences, i.e., has endangered “minor languages” and caused the mixing of language elements belonging to various language codes, and the use of original English words although a well-established and accepted word exists in the national language. For this reason, recent research has been intensively focusing on how and at what levels the English language affects the Croatian language (and other national languages), which is the topic of this thesis. It is the aim of this thesis to research and analyse the linguistic elements of the English language used in the youth magazine “OK” and to determine the situations in which English words are used in this magazine.
The first chapter includes the key concepts referring to globalisation and provides a brief overview of the dominant role the English language has assumed as an unofficial language of international communication. The second chapter is dedicated to mass communication and the importance of media literacy in modern times, and shows the errors made in the use of English in public communication. In the last chapter, the research results are presented.
Keywords
anglizacija
strani jezik
globalizacija
jezik
javna komunikacija
masovni mediji
medijska pismenost
Keywords (english)
Anglicisation
globalisation
language
public communication
mass media
media literacy
Language english
URN:NBN urn:nbn:hr:224:045734
Study programme Title: Department of Communication Sciences Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra komunikologije (magistar/magistra komunikologije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2023-10-28 07:46:50