Abstract | Sestrinstvo, kao pomoćna djelatnost, datira još od antičkih vremena, a danas je dostiglo status samostalne i cijenjene profesije. Cilj sestrinstva je oduvijek bio pomoć pojedincu, zdravom ili bolesnom, u obavljanju osnovnih ljudskih potreba, iako se definicija, kroz godine mijenjala. Sustavno sestrinsko obrazovanje, koje je do danas postiglo visoku razinu, dalje se razvija, dok se iskustvom, ali i obrazovanjem, svakodnevno unapređuje kvaliteta zdravstvene njege. Cilj istraživanja bio je ispitivanje znanja medicinskih sestara/tehničara o trenutnom sustavu obrazovanja u Republici Hrvatskoj, poznavanju kvalitete zdravstvene njege te njihovo mišljenje o utjecaju obrazovanja na kvalitetu zdravstvene njege. U istraživanju je sudjelovalo 425 ispitanika na području Republike Hrvatske te su ispitanici bili isključivo medicinske sestre/tehničari. Istraživanje je provedeno pomoću ankete koja je sadržavala 16 pitanja svrstanih u 4 skupine: opći podaci, poznavanje trenutnog sustava sestrinskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj,poznavanje kvalitete zdravstvene njege te mišljenja o njihovoj međusobnoj povezanosti. Postavljeno je 5 hipoteza, od kojih su dvije potvrđene, dvije pobijene te jedna niti potvrđena niti pobijena. Istraživanje je pokazalo kako je većina ispitanika upućena u vertikalno, ali ne i u horizontalno obrazovanje medicinskih sestara/tehničara, razumiju kvalitetu zdravstvene njege, mišljenja su da iskustvo više utječe na kvalitetu zdravstvene njege nego obrazovanje te je polovica ispitanika zadovoljna, a druga nije trenutnom kvalitetom zdravstvene njege koja se provodi na njihovim radnim mjestima. |