Abstract | U ovom završnom radu istražit ću karakter suradnje između hollywoodske desnice i američkih republikanaca. Pokušat ću pronaći odgovore na sljedeća pitanja: Je li se američka desna politika koristila hollywoodskim filmovima za promoviranje svojih političkih stavova i ideja? Jesu li se u te svrhe američki desničari služili i nekim istaknutim ljudima iz samog Hollywooda, kako bi ih na neposredan način, a ne samo kroz filmove, uključili u aktivnosti povezane s ciljevima Republikanske stranke? U radu ću pokušati odgovorit na ova pitanja uzimajući u obzir primjere iz filmova te djelovanje i postupke pojedinih važnih ljudi Hollywooda. Promatrano razdoblje u životu Hollywooda započinje 1920-ih, neposredno nakon Prvog svjetskog rata, u vrijeme dominacije velikih hollywoodskih filmskih studija. Jedna je od najvažnijih osobnosti Hollywooda u tom razdoblju židovski imigrant Louis B. Mayer, vlasnik Metro-Goldwyn-Mayer studija (u daljnjem tekstu MGM), koji je kao republikanac otvorio vrata krupnom kapitalu te politici u Hollywood. Istraživanje se nastavlja 1940-ih za vrijeme „lova na vještice“, koji je pokrenuo republikanski senator Joe McCarthy. U tom razdoblju posebno se ističe vrhunski hollywoodski scenarist Dalton Trumbo, najistaknutiji član zabranjene skupine od deset hollywoodskih scenarista i redatelja koji su se našli na crnoj listi, te im je onemogućen svaki daljnji rad u Hollywoodu. Razmotrit će se na koji se način, nakon Drugog svjetskog rata, poznati „američki san“ te njegova politička konotacija provlače kroz filmove toga doba. U tom razdoblju započinje politički uspon glumca Ronalda Reagana, budućeg republikanskog predsjednika Sjedinjenih Američkih Država, svjedoka na suđenju spomenutoj desetorici s crne liste.
Cijela navedena hollywoodska mreža ljudi, događaja te klime toga doba u Americi trebala bi pomoći u otkrivanju dugogodišnjeg bliskog odnosa američke vladajuće politike (u ovom istraživanju republikanaca) i filma kao medija sposobnog za prijenos emocija, stavova i ideja, medija s velikim utjecajem na svijest i savjest običnih ljudi – filmske publike (ali i glasača). |