Abstract | Ideja ovog završnog rada je analizirati ponašanje potrošača za vrijeme pandemije COVID-19, točnije za vrijeme karantene koja je u Republici Hrvatskoj trajala od 19. ožujka do 11. svibnja 2020. godine.
U radu se opisuje ponašanje potrošača koja je jedna od najbitnijih nekontroliranih varijabli koja utječe na dugoročnu strategiju poduzeća. Ono je važan dio marketinga i pokazuje da je potrošač bitan jer bez potrošača ne postoji ni proizvodnja. Postoje tri modela ponašanja potrošača, a to su opći model, ekonomski model i behavioristički model. Čimbenike potrošača dijelimo na društvene, osobne i psihološke koji se međusobno upotpunjuju. Sama kupovina je proces koji se sastoji od pet dijelova, odnosno pet sastavnica koje čine kupovinu, a to su spoznaja problema gdje se javlja potreba za određenim proizvodom, traženje informacija za određeni proizvod, odnosno njegova cijena, prodavaonica u kojoj se može kupiti i sl., vrednovanje informacija što znači da se u različitim kupovinama za isti proizvod mogu koristiti drugi kriteriji, kupovina gdje potrošač napokon kupuje željeni proizvod i poslijekupovno ponašanje gdje potrošač vrednuje svoju kupnju, odnosno mjeri svoje zadovoljstvo ili nezadovoljstvo kupljenim proizvodom.
Predmet istraživanja ovoga rada je utvrditi jesu li potrošači u Republici Hrvatskoj promijenili potrošačke i kupovne navike u vrijeme karantene, dok su ciljevi istraživanja utvrditi kako je karantena utjecala na potrošače, na koji način i kakve proizvode su potrošači kupovali, a pritom analizirati njihovo ponašanje i svijest o kupnji i budućnosti.
Metode korištene u ovome radu su povijesna metoda kojom su preuzeti podaci iz stručne literature i relevantnih internetskih izvora, metoda analize, sinteze i deskripcije kako bi se prikupljene informacije prenijele na što smisleniji način, kvantitativna metoda istraživanja te metode dokazivanja i opovrgavanja koje su korištene za potvrđivanje, odnosno odbacivanje postavljenih hipoteza.
Doprinos rada je razumijevanje potrošačkih navika, želja i potreba u vrijeme svjetske zdravstvene i ekonomske krize. |