Title Uloga geometrije i boje prilikom izrade logotipa
Title (english) The influence of geometry and color in logo design
Author Tea Lukić
Mentor Robert Geček (mentor)
Committee member Snježana Ivančić Valenko (predsjednik povjerenstva)
Committee member Robert Geček (član povjerenstva)
Committee member Andrija Bernik (član povjerenstva)
Granter University North (University centre Varaždin) (Department of Multimedia, Design and Application) Koprivnica
Defense date and country 2021-09-17, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline TECHNICAL SCIENCES Graphic Technology Processes of Graphic Reproduction
Abstract Logotip jest grafička oznaka koja uključuje tekst, simbol ili njihovu kombinaciju.
Nastao je kao oblik identifikacije nekog poduzeća, organizacije ili proizvoda. Predstavlja ključnu oznaku, koja potrošačima smjesta pruža uvid u tvrtku. Služi kao sustav podrške koji pomaže poduzeću osigurati vidljivost, potrošačko povjerenje te pozitivan ugled.
Kvalitetno dizajniran logotip stvoren je kako bi se prenijela željena poruka te izazvao interes javnosti. Jednostavnost, funkcionalnost te laka prepoznatljivost samo su poneka obilježja uspješnog logotipa.
Rad nastoji objasniti povezanost grafičkog dizajna i ljudske psihologije, koristeći se čimbenicima kao što su geometrija i boja. Rasprava se odvija oko ljudskog poimanja određene oznake i sposobnosti podsvjesnog povezivanja vizualnog identiteta s poduzećem. Cilj je saznati ukoliko se pomoću određenih parametara zaista može stvoriti logotip koji će zajamčiti uspjeh neke tvrtke u marketinškom smislu. Korištenjem određenih pravila, poput zlatnog reza, geometrijskih oblika i boje, pokušava se pronaći učinkovit način komunikacije s publikom. Također, namjerava se utvrditi uloga navedenih čimbenika u vizualnom dizajnu poduzeća. Važno je napomenuti kako svaka boja i geometrijski oblik imaju kulturno i opće značenje među populacijom te stoga mogu poslužiti kao izvrsni alati komunikacije.
Abstract (english) A logo is defined as a graphic label that includes text, a symbol, or a combination of both.
It originated as a form of identification of a company, an organization, or a product. A logo is considered a key label, created to immediately provide consumers with an insight into the company. It serves as a support system that helps the company ensure visibility, consumer confidence, and a positive reputation.
A well-designed logo is created to convey the desired message and capture public interest. Simplicity, functionality, and easy recognition are just some features of a successful logo.
This paper seeks to explain the connection between graphic design and human psychology, using factors such as geometry and color. The discussion revolves around the human understanding of a particular label and the ability to subconsciously connect visual identity with the enterprise. The goal is to find out if certain parameters can be used to create a logo that will guarantee the success of a company in the terms of marketing. By using certain rules, such as the golden ratio, geometric shapes, and color, the aim is to find an effective way to communicate with the audience. It is also intended to determine the role of these factors in the company's visual design. Each color and geometric shape have cultural and general significance among the population and can therefore serve as excellent communication tools.
Keywords
logotip
grafički dizajn
ljudska psihologija
vizualni identitet
zlatni rez
geometrija
boja
Keywords (english)
logo
graphic design
human psychology
visual identity
golden ratio
geometry
color
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:122:097400
Study programme Title: Graphical Studies: Multimedia, Design and Application Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-11-04 15:31:34