Abstract | Ovaj rad bavi se proučavanjem dizajna ambalaže i njegov utjecaj na djecu kao potrošače. Za
izradu teorijskog dijela rada korišteni su podaci i informacije pronađeni u stručnoj literaturi
(knjige, znanstveni članci, web stranice) te uključuju obrađene podatke o ambalaži kao
marketinškom alatu, funkcije ambalaže, dizajn ambalaže i čimbenici koji utječu na kupnju
(oblik, slika, logotip, boja), detaljno je obrađena psihologija boja te kako boje utječu na djecu
i djeca kao potrošači. Drugi dio rada odnosi se na provedeno istraživanje u kojem je
sudjelovalo 100 ispitanika, odnosno roditelja koji su uz mišljenje svoje djece odgovarali na
anketni upitnik. Za praktični dio postavljene su tri hipoteze, te je na kraju iznesen zaključak..
Glavni cilj je bio utvrditi načine na koji djeca najviše i najdjelotvornije reagiraju na
marketinške poruke koje prikazuje dizajn ambalaže, odnosno biraju li proizvode samo zato jer
su na njima prikazani njihovi omiljeni likovi iz crtića, biraju li proizvode koji sadrže određene
boje, oblik ili ilustraciju, te istražiti vrijedi li „pravilo“ da dječaci više vole plavu boje, a
djevojčice ružičastu boju. |