Abstract | Ovaj se rad bavi temom stereotipizacije muškaraca u medijima. Prikazan je pregled
temeljnih pojmova koji su povezani s temom, a to su: diskriminacija, seksizam, društvene
nejednakosti, pojam roda i spola, rodne i spolne ravnopravnosti, društvena stratifikacija,
stereotipi, te s druge strane mediji, medijsko pravo i medijske slobode. Rodna i spolna
ravnopravnost podrazumijevaju jednakost žena i muškaraca te osoba drukčijih rodnih identiteta
u političkom i društvenom životu. Riječ je o jednom od temeljnih načela pravne stečevine
Europske unije, a opći cilj je osiguranje jednakih mogućnosti i suzbijanje spolne diskriminacije.
Unatoč takvim nastojanjima, seksizam, rodna i spolna neravnopravnost, diskriminacija,
stereotipizacija i objektivizacija i dalje su prisutni u medijskom prostoru. Razlog tome u prvom
redu ogleda se u uspješnoj oglašivačkoj, odnosno reklamnoj praksi koja donosi prihode
poduzećima. Takvom diskriminacijom i stereotipima jačaju se tradicionalne rodne uloge gdje
je žena podređena muškarcu, spremna mu udovoljiti, naglašena je atraktivnost i seksipil žene,
često je prikazana kao kućanica i majka. S druge pak strane, muškarca se u medijima prikazuje
kao snažnog, jakog, dominantnog, izražene muskulature, hrabrog, odvažnog, itd. Riječ je o
patrijarhalnom društvu u kojemu dominiraju muška načela i potrebe i u kojemu je žensko tijelo
podčinjeno htijenjima muškaraca. U svrhu pisanja ovoga rada provedeno je istraživanje u
kojemu je analizirana percepcija ispitanika o stereotipizaciji i objektivizaciji muškaraca,
seksizmu i diskriminaciji u medijima. |