Abstract | Rad započinje kratkim opisom osnovnih pojmova nužnih za prikaz uloge influencera i
njegovu deskripciju. Važno je objasniti pojam jer su mediji ti koji pišu o influencerima i zajedno
s čitateljima stvaraju javno mnijenje. Također je važno objasniti pojam društvenih mreža, njihov
razvoj i pojavu te navesti najpopularnije mreže kojima se influenceri koriste kao alatima za svoj
rad i skupljanje pratitelja. Pojava društvenih mreža otvorila je mnoga vrata ljudima koji se žele
baviti kreativnim i zanimljivim poslom, nakon čega se pojavljuje sam termin influencer. Naziv
influencer dolazi od latinske riječi influentia, što znači „utjecanje“, dok bi doslovan prijevod na
hrvatski jezik bio „utjecajnik“. Riječ influencer ne pripada hrvatskom standardnom jeziku, no
koristi se u poslovnom žargonu. Influencer je pojedinac s velikim društvenim dosegom koji ima
utjecaj na odluke publike koja ga prati. Prema tome, koliko je influencer autentičan, stručan u
stvaranju sadržaja i upravljanja zajednicom, vjerodostojan te strastven u poslu, toliko će biti
popularan na društvenoj mreži. Na taj način stvara zajednicu svojih pratitelja. Razlikujemo ih
prema broju pratitelja te ih se prema tome dijeli na mikro i makro razinu. Uz influencere razvija
se i influencer marketing koji označava suradnju različitih brendova i influencera. Brendovi
preko influencera na lakši način dolaze do kupaca te na taj način posluju i ostvaruju profit.
Mediji, odnosno portali često pišu na temu influencera te se bave njihovim profilima na
društvenim mrežama, zatim njihovom karijerom, a najčešće privatnim životom. Nije
iznenađujuća činjenica da je privatni život influencera pod velikim okom javnosti, s obzirom na
to da i sami sadržaj objavljuju na društvenim mrežama, gdje je svima lako dostupan. Iako portali
većinom objavljuju sadržaj iz njihovog privatnog života, objavljuju ga na objektivan način s
prijateljskim pristupom. Iz provedene dvije različite analize sadržaja ne može se reći kakvo
javno mnijenje stvara publika na temelju članaka na portalima, no može se reći kako mediji
influencere prikazuju u pozitivnom i prijateljskom svijetlu. |