Abstract | Cerebralna paraliza je skupina neprogresivnih, ali promjenjivih poremećaja motorike
nastalih trajnim oštećenjem mozga. U radu se opisuje neometan motorički razvoj, kako bi
mogli shvatiti odstupanja u njemu, odnosno abnormalni motorički razvoj djeteta. Također se
opisuju karakteristike i oštećenja do kojih dolazi za sam nastanak dijagnoze cerebralne
paralize. Klasifikacijski sustavi najčešće su orijentirani na tonus mišića, dijelove zahvaćenih
udova, te na posljetku kod moderne klasifikacije na djetetove funkcionalne sposobnosti na
temelju odrađenih testova. Prema SCPE se cerebralna paraliza dijeli na osnovne tipove i
njihove pod tipove. Fizioterapijska procjena djeteta je važna za procjenu motoričkih i
funkcionalnih sposobnosti, odnosno nesposobnosti djeteta kako bi na temelju toga postavili e
ciljevi za određivanje plana terapije. Bitno je u početku prikupiti anamnestičke podatke
djeteta, procijeniti djetetovo ponašanje i prema tome dati cjelokupni opći dojam. U dijelu
objektivne procjene kroz djetetove izvedbe funkcionalnih aktivnosti procjenjuje mišićni
tonus, posturalni obrasci, te u kojim razvojnim fazama dijete zaostaje. Kod procjene
funkcionalnih sposobnosti primjenjuju se testovi za daljnju analizu, te evaluaciju. Prije
intervencije važno je odrediti djetetove probleme koji mu stvaraju poteškoće i prema tome
ciljeve koji bi omogućili izradu plana fizioterapijske intervencije. Opisane su vrste
intervencija koje se primjenjuju i koje omogućuju djetetu lakše izvođenje svakodnevnih
aktivnosti kako bi bilo što samostalnije. |
Abstract (english) | Cerebral palsy is a group of non-progressive but variable motor disorders caused by
permanent brain damage. The paper describes undisturbed motor development, so that they
can understand deviations in it, i.e. abnormal motor development of the child. It also describes
the characteristics and damage that occurs for the diagnosis of cerebral palsy itself.
Classification systems are most often oriented to muscle tone, parts of the affected limbs, and
finally, in modern classification, to the child's functional abilities based on the tests
performed. According to SCPE, cerebral palsy is divided into basic types and their subtypes.
Physiotherapy evaluation of the child is important for the assessment of motor and functional
abilities, i.e. the child's incapacity, in order to set goals for determining the therapy plan based
on this. It is important to initially collect the anamnestic data of the child, assess the child's
behavior and, accordingly, give an overall general impression. In the part of the objective
assessment, through the child's performance of functional activities, he assesses muscle tone,
postural patterns, and in which developmental stages the child lags behind. When assessing
functional abilities, tests are applied for further analysis and evaluation. Before the
intervention, it is important to determine the child's problems that cause him difficulties and,
accordingly, the goals that would enable the creation of a physiotherapy intervention plan.
The types of interventions that are applied and which enable the child to carry out everyday
activities more easily are described in order to be as independent as possible. |