Title Primjena virtualne stvarnosti u arhitekturi i graditeljstvu
Title (english) Application of virtual reality in architecture and construction
Author Genoveva Veble
Mentor Andrija Bernik (mentor)
Committee member Dean Valdec (predsjednik povjerenstva)
Committee member Andrija Bernik (član povjerenstva)
Committee member Emil Dumić (član povjerenstva)
Granter University North (University centre Varaždin) (Department of Multimedia, Design and Application) Koprivnica
Defense date and country 2023-09-22, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline TECHNICAL SCIENCES Graphic Technology Processes of Graphic Reproduction
Abstract Cilj ovog diplomskog rada je dublje istražiti suvremene trendove primjene virtualne
stvarnosti u arhitekturi i graditeljstvu temeljem analize relevantne znanstvene literature. Kroz
sažetak niza znanstvenih radova, cilj je istaknuti kako pozitivne tako i negativne aspekte
korištenja virtualne stvarnosti u ovim industrijskim sektorima.
U teorijskom dijelu rada, ključni pojmovi povezani s virtualnom stvarnošću bit će definirani,
također bit će pružen opis evolucije te trenutačnog stanja tehnologije virtualne stvarnosti. Fokus
će biti stavljen i na opis primjene virtualne tehnologije unutar arhitekture i graditeljstva te kako
ona transformira način na koji se projekti planiraju, razvijaju i izvode.
Samo istraživanje sastoji se od analize niza znanstvenih radova koji detaljno proučavaju i
analiziraju praktičnu primjenu virtualne stvarnosti u domenama arhitekture i graditeljstva. Kroz
ovu analizu, bit će osvijetljeni pozitivni aspekti kao što su unaprijeđeni dizajn, bolje
razumijevanje prostornih odnosa te veća uključenost klijenata i dionika. Istovremeno, rad će
naglasiti i negativne strane kao što su potencijal za zdravstvene tegobe kod korisnika,
nedostatak hardverske i softverske podrške, nedostatak stručnog osoblja te druge izazove koji
se mogu javiti.
Pregledom znanstvenih istraživanja jasno se ocrtavaju raznolike implikacije primjene
virtualne stvarnosti u arhitekturi i graditeljstvu, koje su sustavno analizirane putem SWOT
analize. Ova analiza identificira ključne snage, slabosti, prilike i prijetnje povezane s
korištenjem VR tehnologije u ovim sektorima. U tablicama 6.1. i 6.2. prikazana je tabelarna
reprezentacija SWOT analize. Time se omogućava dublje razumijevanje kako virtualna
stvarnost može pozitivno i negativno utjecati na arhitekturu i graditeljstvo, te kako se ti aspekti
mogu upravljati i optimizirati kako bi se postigao najbolji mogući rezultat.
U konačnici, ovaj diplomski rad pruža cjelovit pregled primjene virtualne stvarnosti u
arhitekturi i graditeljstvu, istražujući prednosti i izazove tehnologije i pružajući dublje
razumijevanje njezinog utjecaja na ove predmetne industrije.
Abstract (english) The aim of this master's thesis is to delve deeper into the contemporary trends of applying
virtual reality in architecture and construction through the analysis of relevant scientific
literature. Through summarizing a series of scientific papers, the goal is to highlight both the
positive and negative aspects of utilizing virtual reality in these industrial sectors.
In the theoretical part of the thesis, key concepts related to virtual reality will be defined,
providing a description of the evolution and current state of virtual reality technology. The focus
will also be directed towards describing the application of virtual technology within architecture
and construction and how it transforms the way projects are planned, developed, and executed.
The research itself consists of analyzing a series of scientific papers that thoroughly
investigate and analyze the practical application of virtual reality in the domains of architecture
and construction. Through this analysis, positive aspects such as enhanced design, improved
spatial understanding, and increased involvement of clients and stakeholders will be
illuminated. At the same time, the study will emphasize the negative aspects such as the
potential for user health issues, lack of hardware and software support, shortage of skilled
personnel, and other challenges that may arise.
By reviewing scientific research, diverse implications of virtual reality application in
architecture and construction become evident, systematically analyzed through SWOT analysis.
This analysis identifies key strengths, weaknesses, opportunities, and threats associated with
the utilization of VR technology in these sectors. Tables 6.1 and 6.2 present a tabular
representation of the SWOT analysis. This enables a deeper understanding of how virtual reality
can positively and negatively impact architecture and construction, and how these aspects can
be managed and optimized to achieve the best possible outcomes.
Ultimately, this master's thesis provides a comprehensive overview of the application of
virtual reality in architecture and construction, exploring the benefits and challenges of the
technology and offering a deeper understanding of its influence on these subject industries.
Keywords
Virtualna stvarnost
arhitektura
graditeljstvo
imerzija
VR sustav
arhitektonska vizualizacija
Keywords (english)
Virtual reality
architecture
construction
immersion
VR system
architectural visualization
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:122:288555
Study programme Title: Multimedia Science Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: sveučilišni magistar/magistra inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (sveučilišni magistar/magistra inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2023-11-24 14:25:14