Abstract | U današnje vrijeme kada smo pod utjecajem mnogih medija, industrija i tvrtaka grafički dizajn ima ključnu ulogu u komunikaciji i vizualnom dojmu koji ostavlja na širu javnost. U radu naglašavamo kako grafički dizajn doprinosi percepciji, prepoznatljivosti i dosljednosti organizacija i brendova. Elementi grafičkog dizajna, kao što su logotip, boje, tipografija i grafika bitne su stavke u stvaranju vizualnog identiteta i uspostavljanja komunikacije s ciljanim skupinama. Pravilno usklađen i kreativno primijenjen dizajn uvelike može poboljšati prepoznatljivost tvrtke i samim time uspostaviti snažnu povezanost s publikom. Kako bismo održali dosljednost, prepoznatljivost i komunikaciju s ciljanim skupinama važno je definirati smjernice koje nam u tome pomažu definirajući knjigu grafičkih standarda.
Knjiga grafičkih standarda definira pravila, smjernice i specifikacije koje pomažu u dosljednoj primjeni elemenata dizajna. Ona osigurava dosljednost i jasnoću u komunikaciji, te omogućava konzistentnu primjenu dizajna na raznolikim medijima kojima štiti integritet vizualnog identiteta određene tvrtke. Kroz knjigu standarda tvrtka osigurava pravilnu primjenu dizajna unutar svih komunikacijskih materijala, što uključuje primjenu logotipa, odabir boja, upotrebu određene tipografije i smjernice za korištenje grafike. Knjiga grafičkih standarda definira smjernice ovisno o potrebama tvrtke što bi značilo da knjiga standarda može biti opširna, ali i ne mora. Sama knjiga standarda najčešće se izdaje u digitalnom obliku zbog lakše konzumacije iste, dok se u rijetkim slučajevima izdaje u fizičkom obliku.
Knjiga grafičkih standarda jedan je od proizvoda grafičkog dizajna koji nadopunjuje sam proces izrade i primjene nekog vizualnog identiteta. Spoj dviju omogućuje tvrtkama izradu prepoznatljivog vizualnog identiteta, izraženu komunikaciju i postizanje uspjeha na tržištu. Pravilna primjena smjernica iz knjige grafičkih standarda pomaže u stvaranju dosljednosti, povjerenja i kvaliteti koju nudi sama organizacija. |
Abstract (english) | Nowadays, when we are influenced by various media, industries, and companies, graphic design plays a crucial role in communication and the visual impression it leaves on the wider public. In this work, we emphasize how graphic design contributes to the perception, recognition, and consistency of organizations and brands. Graphic design elements such as logos, colors, typography, and graphics are essential components in creating a visual identity and establishing communication with target audiences. Properly aligned and creatively applied design can greatly improve a company's visibility and thereby establish a strong connection with the audience. To maintain consistency, recognition, and communication with target groups, it is important to define guidelines that help us do so by defining a graphic standards manual.
A graphic standards manual defines rules, guidelines, and specifications that aid in the consistent application of design elements. It ensures consistency and clarity in communication, allowing for the consistent use of design across various media, thus safeguarding the integrity of a company's visual identity. Through the standards manual, a company ensures the correct application of design within all communication materials, including the use of the logo, color choices, specific typography, and guidelines for using graphics. The graphic standards manual defines guidelines based on the company's needs, which means that it can be comprehensive or concise, depending on the company's requirements. The manual is most commonly issued in digital form for easy consumption, although in rare cases, it may be issued in physical form.
A graphic standards manual is one of the products of graphic design that complements the process of creating and implementing a visual identity. The combination of the two enables companies to establish a recognizable visual identity, effective communication, and success in the market. Properly following the guidelines from the graphic standards manual helps create consistency, trust, and the quality offered by the organization itself. |