Abstract | Ovaj diplomski rad istražuje potencijal proširene stvarnosti (AR) povezane s društvenim
igrama da transformira tradicionalno obrazovanje. Analizom deset studija slučaja koje
obuhvaćaju predškolsko, osnovno, srednjoškolsko i diplomsko obrazovanje, istražuje se utjecaj
AR društvenih igara na iskustva učenja studenata. Znanstvena pitanja koja se adresiraju
uključuju utjecaj AR društvenih igara na motivaciju studenata, kognitivni razvoj, suradničko
učenje, izazove implementacije, utjecaj dizajna, stavove nastavnika i studenata, integraciju u
kurikulum te šire implikacije. Studije su se detaljno obradile, definirajući ciljeve svake, kao i
okolnosti u kojima su odrađivane. Prezentirale su se izvedbe AR tehnologije, na koji način je
tehnologija integrirana u edukativnu nastavu, te kako se učenici odnose prema njoj. Definirali
su se dobiveni rezultati i moguće nadogradnje na specifičnu tehnologiju. Daljnjom analizom
sažeći su se zaključci studija, te su prezentirani rezultati. Rezultati istraživanja ukazuju na to
da AR društvene igre imaju pozitivan učinak na obrazovanje, potičući veću uključenost
studenata, motivaciju, kritičko razmišljanje i suradničke vještine rješavanja problema.
Međutim, istraživanje također identificira izazove poput tehničkih ograničenja, obuke
nastavnika i usklađivanja s kurikulumom. Studija pruža vrijedne uvide u uspješnu integraciju
AR društvenih igara u obrazovanje i potiče promjene u tradicionalnom obrazovnom sustavu
kako bi se potaknula interaktivna i transformacijska iskustva učenja. Predlažu se buduća
istraživanja sa većim brojem sudionika, kao i dugoročnim praćenjem zadržavanja znanja radi
dobivanja dosljednih zaključaka o efektivnosti AR društvenih igara u okviru obrazovanja. |
Abstract (english) | This master's thesis explores the potential of augmented reality (AR) connected to social
games to transform traditional education. Through the analysis of ten case studies covering
preschool, elementary, middle, and graduate education, it investigates the impact of AR social
games on students' learning experiences. Scientific questions addressed include the influence
of AR social games on student motivation, cognitive development, collaborative learning,
implementation challenges, design impact, teacher and student attitudes, curriculum
integration, and broader implications. The studies were thoroughly examined, defining the
goals of each, as well as the circumstances in which they were conducted. The performances
of AR technology were presented, how the technology was integrated into educational
instruction, and how students responded to it. The obtained results and possible technologyspecific
upgrades were defined. Through further analysis, the study's conclusions were
summarized, and the results were presented. Research results indicate that AR social games
have a positive impact on education, encouraging greater student engagement, motivation,
critical thinking, and collaborative problem-solving skills. However, the research also
identifies challenges such as technical limitations, teacher training, and alignment with the
curriculum. The study provides valuable insights into the successful integration of AR social
games into education and encourages changes in the traditional education system to promote
interactive and transformative learning experiences. Future research is recommended with a
larger number of participants, as well as long-term knowledge retention tracking to obtain
consistent conclusions about the effectiveness of AR social games within the education
framework. |