Abstract | Pojam logistike može se tumačiti kao iskustva, vještine i znanja koja je potrebno iskoristiti
kako bi se riješio pojedini problem u raznim područjima djelovanja. Isto tako, u današnje
vrijeme pojam logistike ostvario je veći značaj iz razloga što su se logističke usluge velikom
brzinom razvile i približile navikama kupaca. Slijedom zdravstvene krize COVID – 19 mnogim
su se potrošačima promijenile navike te su počeli koristiti logističke usluge kako bi razne
namirnice, hrana, kućne potrepštine ili nešto drugo dolazilo do njihovih vrata. Samim time,
porastao je i značaj logističkih veza odnosno razvijanje različitih prometnih grana koje
omogućuju bržu dostavu odnosno transport robe od točke A do točke B. Potencijalni korisnici
logističkih usluga navikli su se na naručivanje i korištenje isporuke paketa i usluga do njihovih
vrata te im je to omogućilo potpunu udobnost. Isto tako, bitno je shvatiti da su pozitivne
promjene za logistiku i logistički sektor rezultat različitih ograničenja koja su bila postavljena
pred društvo te je iz tog razloga e – trgovina ipak kupcima omogućavala pristup različitim
proizvodima i uslugama.
Svakako, bitno je shvatiti kako je zdravstvena kriza prouzročila mnoge nepredvidive
troškove koji su povezani sa različitim područjima djelovanja. Nakon trajanja same pandemije
dogodile su se i promjene u različitim sektorima, a neke od njih su procjena rizika, procjena
pojave rizika te koliko se brzo može utjecati na rizik i potpuno ga otkloniti ili spriječiti njegov
daljnji razvoj. Dakako, svaka negativna situacija i pojava koja ima negativan utjecaj pridonosi
nečemu na neki pozitivan način, nekim novim mogućnostima i prilikama. Stoga, različiti sustavi
upravljanja i djelovanja su nakon pojave i trajanja zdravstvene krize omogućili svojim
korisnicima odnosno radnicima mogućnost rada od kuće, mogućnost različitih zdravstvenih
pregleda i preventiva, a sve to kako bi se mogućnost pojave bolesti i sličnog svela na minimum.
Promjene navika kod potrošača dovele su do lakšeg funkcioniranja sustava i veće
fleksibilnosti u obavljanju pojedinih radnji kod pružatelja logističkih usluga, ali i kod kupaca
samih. Na području sjeverozapadne Hrvatske može se primijetiti značajan razvoj logističkih
usluga, poticanje razvoja logističke infrastrukture i suprastrukture te promjene kod potrošača
koji su se navikli na korištenje istih usluga. Dakako, sve ovo ne bi bilo ostvarivo da logistički
sektor i pružatelji usluga nisu bili spremni na promptnu adaptaciju na različite promjene u
društvu i na tržištu. Kontinuirano se potiče održivost cjelokupnog sustava kako bi se kupcima
omogućilo ono što im je potrebno te kako bi se radnje odvijale uz najmanje troškove i najmanju
mogućnost pojave rizika. |