Abstract | Glavna ideja bila je analizirati Formulu 1 kao globalni sport i platformu za
oglašavanje. Proučavanjem povijesti i razvoja sporta jasno je vidljivo kako se F1 razvila u
globalni brand i jedinstveni slučaj kakav je ona danas. Metodom studije slučaja napravljena je
analiza triju tematska sloja. Prva jedinica obuhvaća razvoj i analizu sponzorstava, te koji
utjecaj imaju u sportu. Praćenjem razvoja sponzorstava, općeg i ekonomskog, pokazao se
jedan ekstreman rast vrijednosti. Cijene sponzoriranja su vrlo visoke, tako da sponzori
uglavnom imaju cilj da njihov brand postane globalno prepoznatljiv putem Formule 1.
Sljedeća tematska jedinica je popularnost sporta koja uključuje veoma raznovrsne cjeline, te
objašnjava ekonomske prihode u sportu te vrlo bitnu ulogu medija. Mnogo faktora je utjecalo
i utječe na popularnost Formule 1, a s obzirom na to, javlja se i pad TV gledanosti te općenite
popularnosti. Ovi su slučajevi analizirani, te su prikazani potezi kojima bi se to moglo
ispraviti. Jedan od većih poteza trebao bi biti otvaranje sporta prema društvenim mreţama, a
samim time i prema oboţavateljima sporta. Isto tako, pratitelji sporta su prikazali svoje
probleme s Formulom 1, odnosno, koji potezi njih odbijaju i kako bi se to moglo popraviti.
IzmeĎu ostaloga to je kvaliteta utrka i nedostatak rizika koji je u prošlosti izazivao veliko
uzbuĎenje. TakoĎer, iako su današnji bolidi vrhunac tehnološkog napretka, u prednji plan
potrebno je staviti vozače kako bi se spriječili daljnji komentari o tome da su vozači sve
manje relevantni u pojedinoj utrci. Konačno, vidljivo je kako bi pristup prema oboţavateljima
trebao postati otvoreniji putem svih načina distribucije prema krajnjem korisniku, te vratiti
ono nekadašnje uzbuĎenje za gledatelje i izazov za vozače. Na kraju, u sklopu treće jedinice
napravljeno je praktično istraţivanje putem anketnog upitnika koje je provjerilo doseg
Formule 1 prema općenitoj publici te ispitalo poznavanje sponzora i način na koji do
sudionika dolaze informacije iz F1 svijeta. Iz analize rezultata vidljivo je kako Formula 1 ima
prilično dobar doseg, te da su sponzori dovoljno upečatljivi i predstavljaju bitan dio
prezentacije samog sporta. |