Abstract | Edukacija djece izazov je koji svakim danom postaje sve zahtjevniji. U današnje vrijeme trenutne gratifikacije društvenih medija i slabe koncentracije postaje sve teže klasičnim načinima zainteresirati djecu pogotovo kada je u pitanju učenje. Ovaj završni rad opisuje jedno od nastojanja upravo za tu svrhu, Pleistocen je razdoblje prošlosti koje je započelo prije otprilike 1 800 000 godina, a završilo prije otprilike 10 000 i upravo tamo je smještena radnja slikovnice koja je srž po kojoj je ovaj završni rad napisan. Autorica teksta Natalija Sudar svojom pričom o pustolovini neandertalca Kinga, sapienki Lini i mladunčetu špiljskog medvjeda Mimi želi djecu na zabavan način uvesti u taj drevni svijet u kojem su mamuti još pasli travnjake. Sa svojim ilustracijama ja joj pomažem u tom naumu te zajedno kreiramo gotovi proizvod na kojem sam proveo i ispitivanje ciljne skupine s manjim brojem ispitanika koje poznajem iz privatnog života kako bi stekli dojam o efikasnosti slikovnice kao edukativnog sredstva na tom malom uzorku ljudi koji bi nam mogao dati ideju kakve bi ovakav proizvod imao šanse i u većoj nakladi. Ispitivanje je proizvelo pozitivne rezultate te smo uvjereni kako ova slikovnica, za koju se nadamo da je tek prva u serijalu slikovnica ove tematike, ima velike šanse podučiti djecu prošlosti našeg planeta kako bismo u njima pobudili dodatnu znatiželju i želju za učenjem. |
Abstract (english) | Educating children is a challenge that becomes increasingly demanding each day. In today’s era of instant gratification provided by social media and diminished attention spans, it is becoming more difficult to engage children in traditional learning, especially when it comes to education. This thesis describes an endeavor aimed precisely at addressing this challenge. The Pleistocene is a period in the past that began approximately 1,800,000 years ago and ended about 10,000 years ago, and it is within this era that the story of the picture book, which forms the core of this thesis, is set. The author of the text, Natalija Sudar, uses her story about the adventures of Homo Neanderthaliensis King, Homo Sapiens Lina, and the Ursus Spelaeus cub Mimi to introduce children to this ancient world in a fun and engaging way, where mammoths still grazed the grasslands. With my illustrations, I assist her in this endeavor, and together we create the final product on which I conducted a small-scale target audience survey with a few participants from my personal circles to gauge the picture book's effectiveness as an educational tool. The survey yielded positive results, reinforcing our belief that this picture book, which we hope will be the first in a series on this topic, has strong potential to teach children about the ancient history of our planet, sparking their curiosity and desire to learn more. |