Abstract | Ovaj rad je pokušao prikazati sjajnu perspektivu turizma, i istovremeno, njezinu ovisnost o društvenim faktorima koji utječu na razvitak civilizacije. Također se pokušala prikazati povratna međuovisnost navedenih čimbenika. Turizam je, kako je prikazano, jedan od snažnijih ekonomskih poticatelja.
Turizam je postao pokazatelj napretka država i njihovih ekonomija. Rad pokazuje kako će budućnost biti obilježena učestalijim putovanjima i povećanim turističkim aktivnostima. Želja čovjeka da putuje se potencira novim mogućnostima. Tu se prvenstveno misli na stvaranje novih, bržih i jeftinijih načina putovanja.
Država koja razvije poslovni plan okrenut ka ispunjenju turističkih želja, te istovremenoj zaštiti vlastitog povijesnog nasljeđa i prirodne ljepote, ostvarit će veći kredibilitet u očima turista. Samim time, ostvarit će se i veći profit koji se, dugoročno gledano, može kvalitetno iskoristiti.
Turizam je jedna od onih grana gospodarstva koje su povezane s promjenama u društvu, ali i jedna od onih grana koje mogu utjecati na razvitak gospodarstva. Naša civilizacija se mijenja, kako u ponašanju, tako i u tehnologiji koja takvo ponašanje omogućuje. Putujemo brže i češće, radimo intenzivnije i pod stresom, ali, s druge strane, želimo maksimalno iskoristiti sve mogućnosti koje nam naše doba pruža. Ono što je sigurno jest činjenica da će se dogoditi značajne promjene, kako u smislu potražnje, tako i u ponudi. Novi turist neće biti zadovoljan samo sa suncem i morem. On ide u potragu za novim iskustvom te želi doživjeti novo iskustvo i pritom naučiti nešto novo, odnosno traži se turizam doživljaja.
Također, studije govore da će se javiti neke nove destinacije i da će svoju priliku naći tržišta poput: ekoturizma, svemirskog turizma, turizma specijalnih interesa, a posebnu riječ u svemu tome imat će globalizacija koja će za sobom ostaviti posljedice kao što su: izrazito jaka konkurencija među turističkim destinacijama, blizina destinacije gubi na značaju, uvode se novi načini poslovanja, raste kvaliteta usluge … Klimatske promjene koje bi izrazito mogle utjecati na turističke tokove i na kreiranje politike razvoja destinacije također pronalaze svoju ulogu. Ako imate dovoljno novca, možete sjesti na avion i otići u bilo koji kut Zemlje. Nema više potrebe za ograničenjima. Turistička grana postala je jedan od pokazatelja napretka ljudske rase. Po svim mogućim podacima, ljudi će i u budućnosti putovati više.
61
Samim time, doći će do stvaranja raznih, novih interesa koji će svojim postojanjem utjecati na ponudu lokalne zajednice te njezin daljnji razvitak.
Tehnologija će ljudima olakšavati i približavati mnoge stvari, a po svemu sudeći, ljudi su odlučniji u kontekstu svoga ponašanja kojim će utjecati na okolinu u koju dolaze. Njihov oprez ne treba zavarati vlade i poduzetnike koje žele profitirati turizmom.
Uvijek je bitno ostati konkurentan na tržištu, nov i sa svježim idejama. Nije dovoljno da turist dođe jednom i da se tada maksimalno iskoristi njegov novac. U današnjem društvu, kada je sve povezano, dobar glas još se bolje čuje. Nužno je stoga stvarati nove programe koje će pokazati turistu da za njega postoji privlačna ponuda na koju će biti voljan potrošiti novac.
Također u seminarskom radu dala se pozornost na nove vrste turizma,a kao jedan od najzanimljivijih naveden je svemirski turizam koji bi uskoro trebao uzet svoj dio kolača na svjetskom turističkom tržištu. U svjetskim povijesnim razmjerima turizam je relativno mlada pojava, koja će u svojem budućem razvoju imati još mnogo vremena i prigoda da dokaže svoje objektivne mogućnosti i svoje zablude. Neka od ovih predviđanja pokazat će se točnima, neka ne, ali sve u svemu možemo zaključiti da će do promjena i to značajnih vrlo brzo doći. |