Abstract | Kada god kupujemo robu ili usluge, doprinosimo profitabilnosti poduzeća od kojih kupujemo
te svih njihovih trgovinskih partnera. Ponekad se u velikoj mjeri ne slažemo s politikom ili
etičnošću poduzeća, a jedini učinkovit način iznošenja naših stavova je upotrebom naše moći
kao potrošača u obliku lobiranja, pisanja pisama ili bojkotom. Dokazano je da mnoge odrasle
osobe ne samo da nisu svjesne načina na koji njihove individualne potrošačke navike mogu
utjecati na gospodarstvo, okoliš i društvo, već da također mnogi nisu odgovarajuće opremljeni
za učinkovito sudjelovanje u funkcioniranju tržišta.
Kako poduzeća sve više nailaze na poteškoće u difereciranju fizičkih proizvoda koje
proizvode, tako raste njihova usmjerenost ka diferenciranju usluga. Brojna su poduzeća
upravo zahvaljujući upravljanju uslugama ostvarila značajnu profitabilnost bilo zbog isporuke
vrhunske kvalitete, zbog vremenski točne isporuke, boljeg i bržeg odgovaranja na upite ili
bržeg riješavanja pritužbi. Vrhunski pružatelji usluga moraju biti svjesni prednosti upravljanja
uslugama te znati kako stvoriti kvalitetno potrošačko iskustvo. Poduzeće kojemu je cilj
pružanje kvalitetne usluge mora biti usredotočeno na ono što korisnik određuje kao kvalitetu,
a ne isključivo na razmišljanja i stavove zaposlenika i uprave o tome što je dobra i kvalitetna
usluga. Nažalost, nije rijetkost da se u uslužnim poduzećima, većinom zbog neznanja,
smatraju dobrim i uspješnim niz operacija i aktivnosti koje korisnik doživljava i ocjenjuje
suprotno. Kvalitetna usluga je ona u čijem se središtu stalno nalaze očekivanja, potrebe i želje
korisnika, prema kojima se kontinuirano prilagođavanju upravljanje i koordinacija unutrašnjih
snaga, potencijala i procesa u poduzeću. |