Abstract | Menadžment inovacija je interdisciplinarni projekt koji uključuje menadžment odjel za istraživanje i razvoj, proizvodnju, marketing, razvoj samog proizvoda i usluge, a također poduzeće mora imati i organizacijsku kulturu koja potiče inovativnost. Poduzeća koja su sposobna inovirati svoje proizvode i usluge daleko odskaču od svoje konkurencije (mjereno tržišnim udjelom, profitabilnosti i rastom tržišta). Inovacije se stvaraju sposobnošću da se vide veze, uviđanjem prilika i iskorištavanjem viđenih prilika.
Biti sposoban i često mijenjati proizvode novim poboljšanim inačicama svakako je iznimno važno i čini konkurentsku prednost, kao i izraditi nešto što nitko drugi ne može ili napraviti na što jeftiniji, ekonomičniji način. Inovacije su nužnost jer poduzeće uspijeva samo ako je izbacilo na tržište novi proizvod brže od konkurencije ili je bolje iskoristilo svoju procesnu tehnologiju. One su srž procesa unutar svakog poduzeća, proces kojim se želi postići pomlađivanje (nuđenje novih proizvoda i načina proizvodnje). Na taj način inoviranje je generički proces povezan s opstankom i rastom.
Izazov s kojim se susreće svako poduzeće je naći način kako upravljati procesom inoviranja i naći dobro rješenje za problem „pomlađivanja“. Različite okolnosti zahtijevaju brojna različita rješenja. Veliku važnost i velike resurse daju marketingu. Također, jedan od izazova je raditi inkrementalne i radiklane inovacije unutar poduzeća koje u tom slučaju mora biti vrlo fleksibilno, aglino, spremno raditi u neizvjesnim uvjetima, a opet i imati pedantnost za provođenje malih inovacija procesa putem ustaljenog mehanizma. Do odabira ideje dolazi odabiranjem onih signala za koje se smatra da će imati najveći utjecaj. Inovacije su rizične, ali čak i najveća poduzeća ne mogu preuzeti neograničeni rizik.
Proizvod se obično definira kao nešto što se može ponuditi tržištu da bi se skrenula pozornost, potaknulo na kupnju, korištenje ili potrošnju, a ima mogućnost zadovoljenja želje ili potrebe. Znači, osim najužeg, tradicionalnog poimanja proizvoda kao materijalnog predmeta, u proizvode se također ubrajaju i: usluge, ideje, iskustva, događaji, osobe, mjesta, imovina, organizacije, informacije te različiti oblici njihovih mogućih kombinacija.
Novi proizvod je novo pakiranje zajedno s novom marketinškom kampanjom kojom se cilja na drugo tržište. Prema istraživanju Booza, Allena i Hamiltona svega je 10% zaista novih proizvoda (novih i za poduzeće i za tržište) dok su ostali novi proizvodi samo rekombinacije starih. Poduzeća koja kontinuirano razvijaju nove proizvode formalnim pristupom procesu razvoja imaju veće šanse za uspjeh od onih koji to čine sporadično, po sustavu pokušaj – pogreška. Da bi se proizvod lansirao na tržište tijekom dužeg je vremena potrebno taj projekt podržavati, što podrazumijeva revidiranje originalne ideje i mijenjanje ideje, tj. reinovaciju.
Većina proizvoda od trenutka kada se pojave na tržištu pa do trenutka kada ih se povlači s tržišta, prolazi kroz nekoliko faza a to su: uvođenje, rast, zrelost i opadanje. Svaku od njih obilježavaju drugačiji: prodajni rezultati, razina profitabilnosti, intenzitet konkurencije i različite marketinške aktivnosti.
Na tržištu se danas nude mnogobrojni proizvodi sličnih ili jednakih obilježja, a brojni se ponuđači nadmeću za pridobivanje i zadržavanje potrošača. Zbog toga marka predstavlja iznimno važno, razlikovno tržišno obilježje i stvara dodatnu vrijednost proizvodu i njegovu proizvođaču.
Pojam marke u najužem smislu podrazumijeva naziv, izraz, slogan, znak, simbol, lik i dizajn proizvoda jednog ili grupe proizvođača. Marka stvara sliku o proizvodu u svijesti potrošača. Često se poistovjećuje s kvalitetom pa uslijed toga postaje glavni razlog zbog kojeg su kupci spremni za točno određeni proizvod izdvojiti određenu svotu novca.
Tvrtka Žito d.o.o. je osnovana 1992. godine u Osijeku, a danas je regionalni lider u proizvodnji i trgovini poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima. Zahvaljujući strategiji organskog rasta i akvizicije, tvrtka trenutno zapošljava više od 1.400 radnika. Proizvodnja pršuta primarno je vezana za zemlje mediteranskog podneblja, prvenstveno na Italiju, Španjolsku i Francusku. Upravo iz tih zemalja potječe najveći broj različitih pršuta čije osobine svakog od njih ovise o brojnim čimbenicima: genetska osnova, način uzgoja, dob, tjelesna masa, hranidba svinja, klimatski uvijeti, kakvoča buta, te najvažnijeg čimbenika koji utječe na samu strukturu pršuta – tehnologija prerade. Osnovni prehrambeni proizvodi poput jaja, brašna, ulja, šećera i stoke već se nalaze u asortimanu Žito grupe, a daljnju budućnost razvoja Žito vidi u preradi mesa koje će se plasirati na tržište u obliku visoko kvalitetnih proizvoda.
Danas je za proizvodnju vrhunskih suhomesnatih proizvoda potrebna samo kvalitetna sirovina i suvremena tehnologija koja omogućuje kontrolirane uvjete proizvodnje i jamči ujednačenu kvalitetu proizvoda zbog čega je i u Slavoniji moguće proizvoditi pršute. Cilj tvrtke je promijeniti sliku o Slavoniji i od Slavonije stvoriti energiju prepoznatljivu po hrani te tržištu predstaviti visokokvalitetne suhomesnate proizvode izrađene od domaće sirovine s najmodernijom tehnologijom. |
Abstract (english) | Innovation management is an interdisciplinary project which involves management department for research and development, production, marketing, development of the products and services, but also the company must have an organizational culture that encourages innovation. Companies that are able to innovate their products and services stand out far from its competition (as measured by market share, profitability and growth of the market). Innovation creates the ability to see connections, by seeing opportunity and taking advantage of seen opportunities.
Being able to change and often produce new, improved versions of the course is extremely important, and makes it a competitive advantage and creating something that no one else can do by cheaper or more economical way. Innovation is a necessity because the company works only if it has thrown on the market a new product faster than the competition or make better exploit of processing technology. They are main process within each company, a process that aims to achieve rejuvenation (offering new products and methods of production). In this way, innovation is a generic process associated with survival and growth.
The challenge faced by every company has to find a way to manage the process of innovation and find a good solution to the problem of "rejuvenation". Different circumstances require many different solutions. They offer great significance and great resources give marketers. Also, one of the challenges is to do incremental and the radical innovation within the company, which in this case must be very flexible, agile, ready for work in uncertain conditions and have a meticulous enforcement of small innovation process through the established mechanism. By selecting the ideas comes by selecting those signals that are considered to have the greatest impact. Innovations are at risk, but even the largest companies can not assume unlimited risk.
The product is commonly defined as something that can be offered to the market in order to draw attention, prompted the purchase, use or consumption, that has the ability to satisfy wants or needs. So, in addition to the narrowest, the traditional concept of the product as a material object, the products also include the services, ideas, experiences, events, people, places, assets, organization, information and various forms of their possible combinations.
The new product is a new packaging along with a new marketing campaign which is aimed at a different market. According to research by Booz, Allen and Hamilton is only 10% that are actually new products (new for the company and for the market) while other new products are only recombination of old. Companies that continually develop new products formal access process development have a greater chance of success than those who do so sporadically, the system attempt - error. The product which has to be launched on the market over a longer time is required to support this project, which includes auditing of original ideas and changing ideas, regarding reinvention.
Most of the products from the moment they appear on the market until the time that they are withdrawing from the market are passing through several stages as follows: introduction, growth, maturity and decline. Each of them characterized by different: sales performance, the level of profitability, the intensity of competition and various marketing activities.
In this time market offers many products similar or identical features and numerous bidders vying to acquire and retain consumers. Because of this mark is extremely important, distinguishing feature of the market and creates additional value to the product and its manufacturer.
The concept of the brand in the strictest sense implies name, phrase, slogan, sign, symbol, character and design of the product of one or more manufacturers. Mark creates an image of the product in the minds of consumers. It is often confused with quality but because of this it becomes the main reason why consumers are willing for a particular product set aside a certain amount of money.
Company Žito d.o.o. which is founded in 1992. in Osijek, and today is a regional leader in the production and trade in agricultural and food products. Thanks to its strategy of organic growth and acquisitions, the company currently employs more than 1,400 workers.
Production of ham is primarily related to the Mediterranean countries, primarily in Italy, Spain and France. For these countries derives the greatest number of different ham whose properties of each of them depends on many factors: genetic basis, way of breeding, age, body weight, feeding pigs, climatic conditions, the quality of the thigh, and the most important factor that affects the very structure of ham - technology processing.
Today, for the production of high quality cured meats need only quality raw materials and modern technology that allows controlled production conditions and guarantees consistent quality products which is why Slavonia can produce ham. The company's goal is to change the picture of Slavonia, and from Slavonia to create a distinctive energy and food markets present high quality cured meat products made from domestic raw materials with the latest technology. |