Title Korištenje strateških računovodstvenih informacija u hrvatskom gospodarstvu
Title (english) The use of stategic accounting information in the Croatian economy
Author Kristina Faraguna
Mentor Robert Zenzerović (mentor)
Committee member Tician Peruško (član povjerenstva)
Committee member Robert Zenzerović (član povjerenstva)
Committee member Ksenija Černe (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković") Pula
Defense date and country 2015-07-08, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Accounting
Abstract Strateško upravljačko računovodstvo ima veliku važnost u poslovnom odlučivanju. Radi se o vrsti računovodstva koja zadovoljava menadžerske potrebe za informacijama.
Zadatak strateškog upravljačkog računovodstva je osigurati informacije na temelju kojih menadžeri postavljaju dugoročne ciljeve, formuliraju strategije za njihovo postizanje i donose strateške odluke.
Strateške su odluke od ključne važnosti za uspješno poslovanje poduzeća i njegovu dugoročnu opstojnost. Donošenje strateških poslovnih odluka temelji se na informacijama koje proizlaze iz različitih izvora, kao što su neračunovodstvene informacije te računovodstvene informacije iz financijskih izvještaja i drugih računovodstvenih izvora.
Potrebne informacije strateško upravljačko računovodstvo prikuplja pomoću instrumenata i tehnika strateškog upravljačkog raĉunovodstva. Razlikuje se pet vrsta instrumenata strateškog upravljačkog računovodstva: specifični obračuni, planiranje, kontrola i usporedba rezultata, donošenje strateški orijentiranih poslovnih odluka, računovodstvo kupaca i računovodstvo konkurenata. Ti se instrumenti sastoje od razliĉitih tehnika strateškog upravljačkog računovodstva.
U hrvatskom se gospodarstvu najčešće primjenjuju sljedeće tehnike strateškog upravljačkog računovodstva: obračun specifičnih obilježja proizvoda ili usluga, obračun troškova životnog vijeka, obračun troškova kvalitete, obračun ciljnih troškova, obračun troškova lanca vrijednosti (activity based costing), proces usporedbe vlastitih rezultata s najboljim konkurentom (benchmarking), teorija ograničenja, računovodstvo primitaka, integrirani pristup vrednovanju rezultata (balanced scorecard), strategijsko upravljanje troškovima, strateški pristup upravljanju prihodima, procjena troškova konkurenata, analiza profitabilnosti kupaca i lifetime customer profitability analysis.
Abstract (english) Strategic management accounting has a very important role in business decision making. It is a type of accounting which satisfies managerial information needs. Managerial accounting is providing information for setting the company´s overall goals, formulating business strategy and long term strategic decision making. Strategic decisions are crucial for the long-term viability of the company.
Managers in decision-making process use information that come from a variety of sources, such as nonfinancial information and financial information from financial statements and other financial resources.
In order to collect the information, it is necessary to use strategic management accounting instruments and techniques. There are five groups of strategic management accounting instruments: costing, planning, control and performance measurement, decision-making, customer accounting and competitor focused accounting. The instruments are consisting with different strategic management accounting techniques.
The most used strategic management accounting techniques in Croatian economy are: atribute costing, life-cycle costing, quality costing, target costing, activity based costing, benchmarking, the theory of constraints, throughput accounting, balanced scorecard or integrated performance measurement, strategic costing or strategic cost management, strategic pricing, competitor cost assessment, customer profitability analysis or customer account profitability and lifetime customer profitability analysis.
Keywords
upravljačko računovodstvo
informacije
donošenje odluka
strateške odluke
instrumenti strateškog upravljačkog računovodstva
tehnike strateškog upravljačkog računovodstva
Keywords (english)
strategic management accounting
information
decision making
strategic decisions
strategic management accounting instruments
strategic management accounting techniques
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:799629
Study programme Title: Business Economics; specializations in: Financial Management, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism and Development, Business Informatics Course: Financial Management Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2016-04-12 07:45:46